خبرگزاری کار ایران

دهمین روز از تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه/مغازه‌داران دیگر به ما نسیه نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۰۶

امروز دهمین روز از تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز دوشنبه (پنجم شهریور ماه) دهمین روز از تجمع صنفی کارگران بخش‌های مختلفِ نیشکر هفت تپه است.

در این تجمع، کارگران رسمی، قراردادی و روزمزد شرکت دارند و خواستار برآورده شدن مطالباتِ مشترک خود هستند.

کارگران هفت‌تپه که قراردادهای شغلی متفاوتی دارند، ده روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود دست از کار کشیده‌اند و در محوطه مجتمع؛ تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

حاضران در تجمع می‌گویند: بیش از دو ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده‌ داریم. آنقدر وضع مالی‌مان خراب شده که همه منطقه فهمیده‌اند. مغازه‌داران شوش مدتهاست که دیگر به ما جنس نسیه نمی‌فروشند. بگذریم از مصائب دیگری که داریم. نه خانه به ما کرایه می‌دهند و نه بانک‌ها به ما کارگرانِ هفت‌تپه تسهیلات می‌دهند.

اعتراض این کارگران علاوه بر تاخیر در پرداخت معوقات مزدی، به عدم واریز حق بیمه است. نکته دیگری که این کارگران به آن انتقاد دارند، سخت و زیان‌آور محسوب نشدن شغل آنها در لیست‌های بیمه است که پیامد آن، عدم برخورداری از مزایای بازنشستگی پیش از موعد است.

کارگران این شرکت معتقدند که واگذاری‌های پیاپی مشکلات کارگران را حل نکرده است. آنها می‌گویند: تا زمانِ واگذاری شرکت به بخش دولتی یا نهاد صلاحیت‌دار و حل مشکلات موجود، به اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز