خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران کشاورزی نیشکر هفت‌تپه/روابط عمومی: مشکل از پیمانکارِ مربوطه است

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۸۸۴

صبح امروز حدود صد نفر از کارگران پیمانکاری بخش کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی سال ۹۴ تجمع کردند. روابط عمومی شرکت می‌گوید: مشکل از پیمانکار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز حدود صد نفر از کارگران پیمانکاری شاغل در بخش کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند: دو ماه از مطالبات مزدی سال ۹۴ خود را دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگران، باقی کارگران کشاورزیِ هفت‌تپه که طرف قراردادِ بقیه شرکت‌های پیمانکاری هستند، مطالبات مزدی خود را دریافت کرده‌اند.

در عین حال روابط عمومی مجتمع نیشکر هفت تپه ضمن تایید تجمع صبح امروز به خبرنگار ایلنا گفت: از زمانی که شرکت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی واگذار شد، حق و حقوق کارگران پیمانکاری مورد مناقشه بود که بعد از رایزنی‌های بسیار، مدیریت شرکت با کارفرمایان توافق کرد که به‌جای پرداخت پول دستمزدها به پیمانکاران، این مبالغ مستقیم به خود کارگران پرداخت شود.

وی ادامه داد: این پرداختِ مستقیم دستمزد به کارگران، منوط به ارائه لیست شفاف قانونی شامل مشخصات دستمزدی کارگران توسط پیمانکار است که همه پیمانکاران به جز یکی، لیست شفاف ارائه کردند؛ ولی پیمانکاری که کارگرانش امروز تجمع کردند، لیست مخدوش ارائه داده که در نتیجه دستمزد کارگران پرداخت نشده‌است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: نماینده شرکت در ارتباط با مشکل این کارگران با اداره کار نیز صحبت و رایزنی کرده و قرار است به زودی مشکل حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز