خبرگزاری کار ایران

به‌مناسبت هفته دولت صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از ۹۱۵ پروژه عمرانی در سیستان و بلوچستان

کد خبر : ۶۵۹۹۶۰

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت : در هفته دولت سال جاری ، تعداد ۹۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدهادی مرعشی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته دولت در زاهدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در هفته گرامیداشت دولت  تعداد ۹۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۸ میلیارد تومان افتتاح می شود و تعداد ۱۲۵ پروژه با اعتبار یک هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد. 

وی اضافه کرد: همچنین پروژه‌های بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد تومان درایام هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. 

معاون استاندار اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی که در سطح استان بهره‌برداری خواهد شد در حوزه توسعه شهری و روستایی تعداد ۴۱۲ پروژه است که مهم‌ترین آن ۱۳۴ پروژه مربوط به شهرداری ها و ۲۴۳ پروژه مربوط به دهیاری‌ها خواهد بود. 

وی افزود: در حوزه راه و حمل و نقل تعداد ۴۸ پروژه به بهره برداری خواهد رسید که مهم‌ترین آن، بخشی از قطعه یک بزرگراه زابل - زاهدان به طول ۴/۷ کیلومتر و پل سیستان حدفاصل محمدآباد و زهک  و همچنین بهسازی قطعاتی از محور زاهدان – سه راهی دشتک است. 

مرعشی ادامه داد: در حوزه نیرو تعداد ۲۷ پروژه افتتاح خواهد شد که عملیات اجرایی خط انتقال آب به طول ۸ کیلومتر از پروژه مجتمع ریگ ملک و عملیات اجرایی خط انتقال آب و مخزن ۲ هزار مترمکعبی سرکهوران ،۲۱ پروژه برقرسانی روستایی و ۲۳ پروژه توسعه روستایی از مهمترین این پروژه ها است. 

وی گفت: ۴۹ پروژه مربوط به حوزه بهداشت و درمان است که ۷ خانه بهداشت و کلنیک درمانی بیمارستان خاتم‌الانبیاء از مهم‌ترین آن در این حوزه است. 

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار پروژه های حوزه صنعت و تولید را نیز تعداد ۱۵ پروژه عنوان کرد و  کشتارگاه صنعتی در زاهدان، کارخانه آسفالت در ایرانشهر و کارخانه بسته‌بندی و فرآوری خرما در سراوان را از پروژه های شاخص در این بخش برشمرد. 

مرعشی گفت: در حوزه جهاد کشاورزی ۱۱۱ پروژه افتتاح خواهد شد که از شاخص‌ترین آن به  ۱۷ پروژه مرمت و بازسازی قنوات و ۸ پروژه احداث استخر آب می توان اشاره کرد. 

وی افزود: در حوزه آموزش نیز تعداد ۵۸ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که بهره برداری از ۱۲۰ کلاس درس با زیربنای ۵۸۸۰ متر مربع از مهم‌ترین پروژه های این بخش است. 

معاون استاندار گفت: در حوزه ورزش و جوانان ۱۵ پروژه آماده بهره برداری است که شامل ۱۵ پروژه زمین ورزش چمن مصنوعی در سطح استان است. 

وی بیان کرد: در بخش خصوصی نیز می توان به ۴ پروژه شاخص شامل احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی زاهدان ، کارخانه تولید فراورده های لبنی شیر شتر ، پرورش صنعتی ۳ هزار نفری شتر در دلگان برای کلنگ زنی اشاره کرد.

مرعشی در پایان اظهار داشت: مجموع این ۹۱۵ پروژه در طول هفته گرامیداشت دولت از دوم تا هشتم شهریور ماه با حضور مقامات کشوری، استانی و محلی به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز