خبرگزاری کار ایران

تیموری مطرح کرد:

مجوز شکار ۵۰ رأس گراز به شکارچیان خارجی در سال ۹۶/ پرداخت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برای هر شکار

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۷۱۸

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سال‌جاری تاکنون هیچ پروانه شکار گرازی برای شکارچیان خارجی صادر نشده است.

به گزارش ایلنا، علی تیموری افزود: حفاظت از حیات وحش و در راس آن حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و حفاظت شده مانند یوز همیشه در تدوین دستورالعمل‌های شکار مدنظر قرار داشته و به صراحت شکار در زیستگاه‌های یوزپلنگ و پلنگ ممنوع اعلام شده بنابراین نگرانی از بابت کمبود منابع غذایی برای گوشتخواران وجود ندارد. از سویی دیگر تفاوت در شرایط پروانه‌های صادره برای اتباع ایران، که در مورد گونه گراز صرفا مختص اقلیت‌های مذهبی و شکارچیان خارجی است، اعتراض تعدادی از شکارچیان را در پی داشته است.

تیموری تصریح کرد: دستور العمل‌های شکار و صید هر ساله پس از اخذ نقطه نظرات فنی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها که مبتنی بر اطلاعات میدانی از وضعیت جمعیت گونه، شرایط زیستگاهی و خسارات وارده به جوامع محلی است، تنظیم و جهت اجرا به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها ابلاغ می‌شود. سال‌جاری ۲۷ استان در کشور متقاضی صدور پروانه شکار گراز بودند که با توجه به محدودیت صدور پروانه «صرفا جهت اقلیت‌های مذهبی»، حدود ۵۰ درصد استان‌ها متقاضی برای صدور پروانه شکار گراز ندارند بنابراین به‌منظور تعدیل جمعیت این‌گونه و جلوگیری از ورود خسارات متوسل به میرشکاران محلی می‌شوند، یعنی افرادی را برای کنترل جمعیت گراز به کار می‌گیرند.

تیموری درباره صدور پروانه شکار گراز برای شکارچیان خارجی گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد هر شکارچی در ازای پرداخت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برای هر رأس گراز بر حسب طول دندان، می‌تواند مجوز شکار دریافت کند. این مبلغ برای شکارچیان داخلی ۱۰۰ هزار تومان برای هر راس گراز است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سال‌جاری تاکنون هیچ پروانه شکار گرازی برای شکارچیان خارجی صادر نشده، اظهار کرد: سال ۹۶ نیز پروانه شکار کمتر از ۵۰ رأس گراز برای شکارچیان خارجی در کل کشور صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز