خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره نظارت بر محیط زیست استان خبرداد:

گرفتار شدن سه قلاده گراز در منبع آب خرم ناز بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۱۷۷

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه قلاده گراز نابالغ که درمنبع آب گرفتار شده بودند پس از بیهوشی در زیستگاه خود رهاسازی شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محسن پاکباز رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: درپی گزارش کشاورزان مبنی بر گرفتار شدن سه قلاده گراز نابالغ در منبع آب کشاورزان در منطقه شکار ممنوع خرم ناز، اکیپی از کارشناسان حوزه حیات وحش به محل اعزام می شوند.

وی افزود: مشاهدات اولیه حاکی از این بود که این سه قلاده گراز نابالغ شبانه وارد باغات کشاورزان روستا شده و در منبع آبی که خالی از آب بود، گرفتار شدند.

پاکباز گفت: پس از بیهوش کردن گرازها هر سه قلاده آن از منبع آب خارج و بصورت صحیح و سالم در طبیعت رها سازی شدند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از کشاورزانی که این موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گزارش دادند، خواست ضمن پیش‌بینی تمهیدات لازم در خصوص گذاشتن سرپوش بر روی منابع آب خود در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را سریعا" به شماره تلفن 1540 اطلاع دهند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، منطقه شکار ممنوع خرم ناز به مساحت ۱۹ هزار و ۹۳۵ هکتار درسال 1380 مصوب و  از اردیبهشت 1382 عملا" کار حفاظت از آن توسط حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد شروع شد دارای گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی منحصر به فردی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز