خبرگزاری کار ایران

اهدای یک تن علوفه نذرشده به حیات وحش خائیز کهگیلویه بزرگ

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۳۳

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک تن علوفه اهدایی دیروز تحویل ماموران و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه داده شد تا در زمستان امسال بین حیات وحش منطقه توزیع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیر محیط زیستی یک تن علوفه نذر شده خود را تحویل محیط بانان منطقه حفاظت شده خائیز داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، سید اسدالله هاشمی افزود: اواخر روزگذشته دوم آبان ماه خیر زیست محیطی در کهگیلویه بزرگ یک تن علوفه را برای تغذیه وحوش کل و بز به منطقه حفاظت شده خائیز اهداء کرد. 

وی با تشکر از اقدام خداپسندانه این خیر زیست‌محیطی که خواست نامی از او برده نشود، اظهارداشت:‌نذر طبیعت اقدامی است خداپسندانه که در سال‌های اخیر و درجهت حمایت از حیات وحش از طرف دوست داران محیط زیست انجام می‌گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: علوفه اهدایی دیروز تحویل مامورین و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه داده شد که در زمستان  جاری بین حیات وحش منطقه توزیع شود.

هاشمی افزود: امیدواریم با تغیر نگرش , مشارکت عمومی و ایجاد همدلی همه مردم و مسئولین  بتوانیم گام های مثبت و موثری در جهت تحقق اهداف زیست محیطی استان برداریم. 

به گزارش ایلنا از یاسوج، منطقه حفاظت شده خائیز با مساحت 33 هزار و 385 هکتار در مصوبه شماره 163 به تاریخ بیست سوم دی ماه 1377 شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت. 

پوشش گیاهی منطقه بلوط بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است و گونه‌های جانوری شامل کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز