خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان زیانده بود/ واگذاری قانونی صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۴۲۲

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کاملا قانونی بوده و در بستری شفاف واگذاری آن انجام شده است.

به گزارش ایلنا، پوری حسینی با اشاره به واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: این شرکت یکی از شرکتهای بزرگی است که در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی سازی قرار داشت و پس از 4 نوبت مزایده، سرانجام در نوبت پنجم به بخش خصوصی واقعی واگذار شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از افتخارات این سازمان در واگذاریها است که کاملا قانونی بوده و در بستری شفاف واگذاری آن انجام شده است.

وی در خصوص مخالفتها با واگذاری این شرکت اظهار داشت: این موضوع کاملا طبیعی است که وقتی شرکت دولتی مانند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را به بخش خصوصی واقعی واگذار می کنیم مخالفتهای زیادی با این موضوع انجام شود.

پوری حسینی گفت: این که برخی افراد قیمت زمین این شرکت را با قیمت زمین در تهران و شهرهای بزرگ دیگر مقایسه می کنند کار غلط و البته تعجب برانگیزی است؛ چرا که در پارس آباد مغان که این شرکت نیز در آن واقع است بسته به دیمی یا آبی بودن زمین کشاورزی، قیمت هر هکتار زمین از چند میلیون تومان تجاوز نمی کند. بر این اساس وقتی 27 هزار هکتار زمین این شرکت واگذار می شود در این حجم از واگذاری، قیمت زمین نمی تواند بیش از قیمت منطقه باشد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: قیمت کارشناسی انجام شده برای هر متر این شرکت 5300 تومان بود که بر اساس قیمت پیشنهادی خریدار، هر متر این زمین 6500 تومان با سایر دارایی ها به فروش رسید که نشان می دهد زمین این شرکت به قیمتی بالاتر از قیمت کارشناسی به فروش رسیده است.

پوری حسینی افزود: از سوی دیگر هیئت واگذاری نیز با دقت و وسواس زیادی قیمت پایه این شرکت را بر اساس کارشناسی های صورت گرفته به تصویب رسانده است و هیچ گونه تخلف در قیمتگذاری سهام این شرکت انجام نشده و به بهترین و شفاف ترین شکل ممکن این واگذاری صورت گرفته است.

وی گفت: جای بسیار تعجب و گله مندی از مخالفان این واگذاری وجود دارد؛ چرا که این دسته از افراد باید از خود بپرسند که در 40 سال گذشته که شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ازجانب دولت اداره می شده است چرا زیانده بوده و حالا که این شرکت را به بخش خصوصی واقعی فروخته ایم و در مدت 12 سال هم با حساب فروش اقساطی 3 هزار میلیارد تومان از خریدار دریافت می کنیم، آیا باید از این اتفاق ناراحت باشیم؟

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر این نکته که بخش خصوصی با مشکلات فراوان و به امید بسیاری پا در این مزایده گذاشته است و اقدام به خرید این شرکت زیانده دولتی کرده گفت: در صورتی که شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به سودآوری برسد هم به اشتغال و اقتصاد آن منطقه کمک می کند و هم برای اقتصاد کشور خوب است؛ بنابراین این دسته از مخالفان بجای این که از خریدار این شرکت که بخش خصوصی واقعی است دفاع و حمایت کنند، اقدام به ایجاد مانع و تهدید می کنند که جای تعجب بسیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز