خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی:

تولید و توزیع حداکثری بذر و نهال کشور در البرز تامین می شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۳۶۴

استاندار البرز گفت: البرز از سالیان دور به عنوان قطب کشاورزی علمی ایران مطرح است و در حوزه محصولات باغی یکی از مراکز اصلی تولید و توزیع بذر و نهال های اصلاح شده در سطح کشور محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی که امروز در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، با بیان اینکه البرز حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی دارد، افزود: این استان بخش قابل توجهی از سبد غذایی خانواده های ایرانی را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز از سالیان دور به عنوان قطب کشاورزی علمی ایران مطرح است، ادامه داد: البرز در حوزه محصولات باغی یکی از مراکز اصلی تولید و توزیع بذر و نهال های اصلاح شده در سطح کشور محسوب می شود.

نجفی گفت: استقرار قدیمی ترین مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه کشاورزی از حدود یکصد سال پیش در این استان حکایت از ظرفیتهای اقلیمی، جغرافیایی، آب و خاکی ، نیروی انسانی و موقعیت ویژه استان در حوزه کشاورزی داشته است.

وی افزود: از مزیت های نسبی بخش کشاورزی استان البرز می توان به تنوع اقلیمی استان، فراهم بودن اراضی مستعد کشاورزی و بارندگی نسبتاً مناسب نسبت به میانگین کل کشور، فراهم بودن راههای ارتباطی مناسب زمینی و هوایی،  استقرار مراکز علمی و آموزشی و تحقیقاتی ملی کشاورزی و دامپروری کشور در استان اشاره کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: سطح خوب آگاهی فنی و تخصصی بهره برداران بخش کشاورزی استان، نزدیکی به شهرهای پرجمعیت و سهولت عرضه و فروش محصولات تولیدی بخش کشاورزی، وجود تشکلهای تخصصی محصولات کشاورزی، فراهم بودن بستر آگروتوریسم و وجود صادرکنندگان با سابقه در زمینه محصولات کشاورزی این استان را متمایز کرده است.

نجفی با اشاره به بهره وری بالاتر کار و محصول در این بخش نسبت به متوسط کشوری، افزود: اقلیم مستعد کشاورزی بکارگیری شیوه های علمی در تولید و نزدیکی به بازار بزرگ مصرف، رکوردهای قابل توجهی در میانگین عملکرد و تولید در کشور عاید تولید کنندگان استان کرده است.

وی عنوان کرد: البرز به دلیل همجواری با پایتخت، شرایط بسیار خاص و ویژه ای دارد که در کنار مزیت ها، در صورت عدم توجه ملی با چالش های متعددی مواجه می شود از این رو نگاه استانی به البرز یک اشتباه بزرگ راهبردی است.

استاندار البرز با تاکید بر اهمیت شرکت های دانش بنیان در استان گفت: استقرار شرکت های دانش بنیان، فعالیت استارت آپ ها و پارک علم و فناوری در استان به گونه ای است که توجه مسئولان ملی را به این سو جلب کرده است.

نجفی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی در البرز افزود: با وجود چنین ظرفیتی در استان می توان با توسعه صادرات از طریق این فرودگاه آینده درخشانی را برای البرز و کشور رقم زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز