خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی البرز:

منشأ گرد و غبار البرز داخلی است/ بی‌توجهی به توسعه پایدار استان دلیل بروز شرایط فعلی

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۳۲

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه منشا گرد و غبارهای اخیر در این استان داخلی است، گفت: عمده این کانون‌ها در جنوب نظرآباد، جنوب ساوجبلاغ و اشتهارد واقع شده است.

به گزارش ایلنا، منصور رحمانیان با بیان اینکه تا قبل از سال‌های ۸۶و۸۵ بحث کانون داخلی گرد و غبار در استان البرز مطرح نبود، گفت: در آن سال‌ها وضعیت آب‌های زیرزمینی و بارش در استان خوب بود، اما از سال۸۶ به بعد علاوه بر خشکسالی، تبخیر و تعریق هم به یکی از معضلات استان تبدیل شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز یکی از دلایل به وجود آمدن چنین وضعیتی را عدم توجه به توسعه پایدار در استان عنوان و اعلام کرد: در طول این سال‌ها، بدون توجه به توان اقلیمی، راه‌سازی، ساختمان‌سازی، کشاورزی و ... در البرز توسعه پیدا کرده است.

رحمانیان گفت: در بخش آب هم بدون توجه به اهمیت بازچرخانی، فاضلاب را تولید و بدون استفاده رها کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در هر حال خشکسالی یک پدیده خزنده است و بهبود آسیب‌های ناشی از آن زمان خواهد برد؛ بنابراین شاید ۱۰ سال زمان نیاز باشد تا ما به وضعیت سال‌های ۸۵و۸۶ برسیم.

رحمانیان افزود: اگرچه یکی از راهکار‌های مقابله با گرد و غبار ایجاد پوشش گیاهی عنوان می‌شود، اما پوشش گیاهی خود به آب نیاز دارد؛ حتی گیاهان مقاوم به خشکی نیز برای رشد اولیه باید آبیاری شوند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در خصوص پیش‌بینی بارندگی‌ها در فصل پاییز اعلام کرد: انتظار داریم در پاییز بارندگی‌ها بالاتر از نرمال باشد و این می‌تواند برای افزایش رطوبت خاک نویدبخش باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز