خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی:

تصمیم شورای عالی بورس، به نفع تولید و مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۳۴۳

دبیرکل انجمن کارفرمایان صنعت پتروشیمی از مصوبه شورای عالی بورس و واقعی شدن قیمت ها در بورس کالا حمایت کرد و گفت: برای جلوگیری از رانت و سوء استفاده باید قیمت ها در بورس کالا واقعی شود تا تنها تولید کنندگان واقعی بتوانند از بورس کالا خرید کنند.

احمد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی بورس در خصوص واقعی شدن قیمت محصولات در بورس کالا، گفت: متاسفانه قیمت گذاری دستوری در بورس کالا مشکلاتی را برای کل فعالان بازار از تولیدکننده گرفته تا مردم به عنوان مصرف کننده نهایی را فراهم کرده است به طوری که برخی از افراد که تولید کننده واقعی نیستند از این وضعیت سوء استفاده کرده و محصول نهایی خود را با قیمت ارز آزاد در بازار به فروش می رساندند.

وی افزود: بنابراین برای جلوگیری از این سوء استفاده ها،  باید قیمت ها واقعی شود تا بساط دلالان برچیده شده و تنها تولید کنندگان واقعی بتوانند همانند سابق از بورس کالا خرید کنند و نه کسانیکه از نقدینگی برخور دارند.

مهدوی گفت: بنابراین حاکمیت باید جلوی این سوء استفاده ها را بگیرد و نگذارد رانت و دلالی توسعه پیدا کند که تنها راهکار آن این است که قیمت ها در بورس کالا واقعی شود؛ مصوبه روز گذشته شورای عالی بورس نیز در همین راستا به تصویب رسید که مصوبه بسیار خوبی است و امیدواریم با تدبیر همه مسئولان و هدایت وزارت صمت به سمت واقعی شدن قیمت ها حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین از مصوبه شورای عالی بورس و واقعی شدن قیمت ها در بورس کالا حمایت می کنیم زیرا با این مصوبه کسانیکه از رانت برخوردارند و خریدار واقعی نیستند و فقط برای سوء استفاده در صف خرید کالاها قرار می گیرند تا محصولات خود را با قیمت های بالاتری در بازار آزاد به فروش برسانند، از مبادلات کنار روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز