خبرگزاری کار ایران

آیا وزارت ارشاد توپ را به زمین شورای شهر می‌اندازد؟؛

دو روایت متفاوت از نامه‌نگاری‌ها برای برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۴۱

ترابی می‌گوید: مدیریت شهری مکان،‌ روز و ساعت برگزاری کنسرت خیابانی در بوستان‌ها را مشخص کند، ما آماده‌ایم اما نظری پاسخ می‌دهد: ما طی نامه‌ای به معاون هنری، چهار بوستان را مشخص کرده‌ایم ولی هیچ پاسخی در جواب آن نامه، حتی مبنی بر مشخص کردن روز و ساعت، دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری (عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران) به اظهارنظر روز گذشته علی ترابی (مدیرکل دفتر موسیقی) در مورد برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان واکنش نشان داد. 

درحالی‌که ترابی، دوشنبه 22 مرداد در حاشیه نشست خبری جشنواره موسیقی فجر، در مورد سرانجام درخواست همایون شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی رایگان گفت که دفتر موسیقی وزارت ارشاد اختیاری برای برگزاری کنسرت در پارک‌ها  ندارد و باید فرد یا مجموعه‌ای مسئولیت برگزاری کنسرت در آن مکان را برعهده گرفته، در این زمینه نیز نامه‌نگاری‌هایی را انجام دهد. همچنین اعلام کرده‌ایم اگر یکی از نهادهای مدیریت شهری نامه‌ای کتبی را برای برگزاری کنسرت همایون شجریان در این بوستان‌ها ارسال کند و روز و ساعت مشخصی را به ما بگوید، ما به صورت کامل کنار این هنرمند هستیم اما تا این لحظه هیچ نامه‌ای از شهرداری تهران به دست ما نرسیده، حجت نظری در پاسخ به این اظهارنظر گفت:  ما از دبیرخانه شورا پیگیری کردیم اما هیچ نامه‌ای از طرف دفتر موسیقی و وزارت ارشاد به شورای شهر تهران نرسیده است و چنین درخواستی اساسا با ما در میان گذاشته نشده است.

او تصریح کرد: فارغ از اینکه نامه زده‌اند یا خیر، واقعیت این است که اصلا نیازی نبوده است که آن‌ها نامه بزنند چون من در تاریخ نهم مرداد 97، یعنی دقیقا یک روز بعد از اینکه آقای شجریان برای برگزاری کنسرت خیابانی اعلام آمادگی کرد، شخصا به آقای سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر ارشاد) نامه زدم و اعلام کردم که ما آمادگی برگزاری چنین کنسرتی را در چهار بوستان شهر تهران داریم؛‌ اگر بخواهم به ترتیب الویت بگویم بوستان ولایت، پارک آزادگان، پارک سرخه حصار و میدان مشق.

نظری ادامه داد: ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که در این چهار بوستان امکان برگزاری چنین رویدادی را داریم و مسئله این است که ابتدا دوستان مجوز برگزاری کنسرت را بدهند. مجوز برگزاری کنسرت مطابق مصوبه هیئت وزیران که در سال 95 تصویب شد برعهده وزارت ارشاد است و اگر وزارت ارشاد مجوز برگزاری کنسرت را بدهد و ما هم به عنوان مدیریت شهری، شرایط برگزاری را فراهم کنیم علی‌الاصول به نظر می‌رسد که مشکلی وجود نخواهد داشت. مگر اینکه شورای تامین ورود کند و بگوید نباید بشود! یعنی بخواهد کار فردی انجام دهد. وگرنه با توجه به همان مصوبه هیئت وزیران دادن مجوز برگزاری کنسرت برعهده وزارت ارشاد است.

این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جواب اینکه ترابی گفته است مدیریت شهری باید مکان، روز و ساعت مشخصی را به ما اعلام کند، گفت: ما مکان را مشخص کرده‌ایم ولی مشخص کردن زمان، ایرادی بنی‌اسرائیلی است. آقای ترابی می‌توانستند در جواب همان نامه نهم مرداد من، این موضوع را کتبا از ما درخواست کنند؟! از نهم مرداد تا بیست و دوم مرداد، همین مطلب هم در پاسخ آن نامه بنده نیامده است. ما از وزارت ارشاد انتظار داریم به نامه ما پاسخ دهند، حتی اگر پاسخ این باشد که به قول آقای ترابی، ما موظفیم روز و زمان مشخص کنیم. اگر در آن نامه بگویند شما علاوه بر فضاهایی که پیشنهاد کرده‌اید، تاریخ هم به ما پیشنهاد کنید، ما حتما در اولین فرصت این کار را خواهیم کرد و پاسخ را به آن‌ها برمی‌گردانیم.

نظری در پایان گفت: شنیدم که استاد ناظری هم برای برگزاری کنسرت خیابانی اعلام آمادگی کرده‌اند و ما از پیشنهاد ایشان هم استقبال می‌کنیم. البته ایشان پیشنهادشان برگزاری کنسرت در استادیوم آزادی بوده است و اگرچه آنجا مسئولیتش با شورای شهر و شهرداری نیست و با وزارت ورزش و جوانان است ولی ما هر کاری از دست‌مان بربیاد انجام می‌دهیم و آماده‌ایم که مسیر را برای برگزاری کنسرت جناب ناظری هم تسهیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز