خبرگزاری کار ایران

مهارت کشت خربزه ثبت ملی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۰۳۴

مشاور اجرایی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان از تهیه پرونده مهارت کشت خربزه در مرکز استان اصفهان و در پهنه شهرستان شاهین شهر و میمه به ویژه در شهر تاریخی گرگاب برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: این پرونده تهیه و پس از تصویب در استان به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال شده است.

به‌ گزارش ایلنا،  سیدعلی صالح درخشان (مشاور اجرایی مدیرکل میراث فرهنگی استاندار) در اولین جشنواره گردشگری خربزه شهر گرگاب گفت: بدون شک جاذبه‌های طبیعی، نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری استان ایفا می‌کند.

او در همین راستا افزود: در محدوده مرکز استان اصفهان، آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی متعددی وجود دارد که بر اساس آن و بر مبنای گردشگری خلاق می‌توان به توسعه این صنعت یاری‌رسانی نمود.

صالح درخشان در ادامه این نشست با اشاره به ویژگی‌های تاریخی و به ویژه محصول خربزه گرگاب و شهرت آن در فلات مرکزی ایران از ازمنه گذشته تاکنون تصریح کرد: با عنایت به اینکه خربزه "گرگاب" و منطقه مرکزی استان اصفهان به ویژه شهر "سین" از کیفیت فراوانی برخوردار بوده و در فرهنگ فولکلوریک منطقه مرکزی استان داستان‌های متعددی از کیفیت و طعم و مزه این خربزه نقل شده است، لذا در راستای حفاظت از مهارت کشت این محصول که نسل به نسل توسط نیاکان به ما رسیده است، پرونده ثبت مهارت کشت خربزه در شهرستان شاهین شهر و میمه تهیه و پس از تائید در شورای ثبت آثار تاریخی استان برای ثبت نهائی به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز