خبرگزاری کار ایران

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

انعقاد تفاهم نامه دوجانبه بین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مرکز آمار ایران

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۱۸

در راستای تحقق اهداف نظام آماری کشور و به منظور همکاری مشترک در فعالیت‌ها و طرح‌های آماری، تفاهم‌نامه دو جانبه‌ای بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مرکز آمار ایران منعقد شد.

به گزارش ایلنا، هدف  از انعقاد  این تفاهم‌نامه با توجه به این که  مرکز آمار ایران به‌عنوان مرجع رسمی تولید و انتشار آمار رسمی و استقرار نظام آمارهای ثبتی مبنا، رعایت کننده  اصول بنیادین آمارهای رسمی می‌باشد، ایجاد زمینه همکاری فی‌مابین ستاد با مرکز در زمینه فعالیت‌های آماری از جمله پژوهش‌های آماری و طراحی، اجرا و انتشار نتایج طرح‌های آمارگیری با در نظر گرفتن همه امکانات طرفین اعم از توان کارشناسی و فنی، نیروی انسانی، منابع مالی و اعتباری، آمار و اطلاعات، در چارچوب قوانین و در راستای سیاست های ستاد و مرکز، متناسب با اهداف نظام آماری کشور است.

موضوع این تفاهم نامه، ارایه آمار و اطلاعات مورد نیاز طرفین برحسب اعلام نیاز و بر اساس رعایت اصل محرمانگی، همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مرتبط،  فراهم نمودن تمهیدات لازم برای اتصال و تبادل بین پایگاه‌داده‌های ستاد و مرکز ،تهیه آمارهای مورد نیاز شاخص‌های مرتبط بر اساس قوانین مرتبط و  همکاری در استانداردسازی تعاریف و مفاهیم آماری  می باشد.

گفتنی است این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه ١٦ مرداد ماه  به امضای آقای علی مویدی خرم آبادی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آقای امید علی پارسا رییس مرکز آمار ایران رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز