خبرگزاری کار ایران

ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا؛

می‌خواهیم شاهد تغییر رفتار نظام ایران باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۹۳۸

سخنگوی وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ما می‌خواهیم شاهد تغییر رفتار نظام ایران باشیم. ما از اینکه این را بگوییم خجالت نمی‌کشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا «هیدر نائورت»، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در نشست خبری با حضور خبرنگاران در خصوص سفر وزیر خارجه کره شمالی به ایران و اینکه هنوز هیچ جزییاتی از این دیدار درز نکرده است، گفت: من گزارش‌ها در این مورد را دیده‌ام؛ ما گزارش‌هایی دیده‌ایم مبنی بر اینکه او ظاهراً به ایران سفر کرده است. ما نمی‌توانیم این را تایید کنیم. من نمی‌دانم؛ فکر می‌کنم این‌ها درحال حاضر فقط گزارش‌های رسانه‌ای است. اگر بتوانیم این گزارش‌ها را تأیید کنیم، یا اطلاعات جدیدی درباره آن داشتیم، به شما اطلاع خواهیم داد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تغییر لحن آمریکا در برابر ایران از توییت تند ترامپ تا پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط و همچنین ادعای ترامپ در حمایت از مردم ایران و همزمان اعمال مجدد تحریم‌ها و اینکه چطور دولت می‌تواند این ادعای خود را ثابت کند در حالی که مردم ایران از تحریم‌ها آسیب خواهند دید؟ مدعی شد: من می‌گوییم بیایید بر جایی که این تحریم‌ها به آن تعلق دارد تمرکز کنیم؛ یعنی ایران.

وی مدعی شد: دلیل خشم مردم و افزایش این خشم در سال‌های اخیر این است که ایران انتخاب کرده که پول‌ها،  منابع و سخت‌کوشی و اقدامات مردم خودش را صرف بی‌ثبات کردن منطقه کند. آنها همه این‌ها را صرف ماجراجویی کرده‌اند؛ آنها همه اینها را صرف کشورهای دیگر نظیر سوریه و عراق و سایرین کردند. این چیزی است که ما برایش سند داریم و به خوبی می‌دانیم و آنها نمی‌خواهند سودشان را به مردمشان بازگردانند. در نتیجه من فکر می‌کنم مردم اعتراض را انتخاب کردند تا نگرانی‌شان را درباره دولت ابراز کنند.

«نائورت» در ادامه ضمن تکرار ادعاهای آمریکا گفت: ما می‌خواهیم شاهد تغییر رفتار نظام ایران باشیم. ما از اینکه این را بگوییم خجالت نمی‌کشیم. ما می‌خواهیم شاهد تغییر در رفتار در جایی باشیم که آنها نگران مردم خودشان باشند و تعرض به حقوق بشر را متوقف کنند و پولشان را برای مردمشان صرف کنند نه ماجراجویی‌های خارجی یا تروریسم در سراسر جهان.

وی در پاسخ به این سوال که چطور قرار است دولت از مردم ایران حمایت کند؟ مدعی شد: من فکر می‌کنیم یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم برویم، اجازه بیان نگرانی‌ها به آنها و برجسته کردن نگرانی‌هایی است که درباره ایران داریم. پومپئو صراحتا درباره معضلات و در حمایت از مردم ایران صحبت کرد و به مردم نشان داد که ما کنار آنها ایستاده ایم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اقدام آمریکا برای پاسخگو کردن ایران در قبال رفتارهایش ادعاهای قبل را تکرار کرد و گفت: من فکر می‌کنم تحریم‌های مالی به این هدف کمک می‌کند؛ چرا که ما می‌دانیم که دولت پولش را صرف مردمش نمی‌کند. آنها پولشان را صرف مراقبت‌های پزشکی یا خدمات (که ما و بسیاری ملت‌های آزاد از آن منتفع هستند) نمی‌کنند. آنها پولشان را صرف حملات تروریستی می‌کنند و ما می‌دانیم که آنها پولشان را صرف بمب‌ها و راه‌اندازی سلاح‌ها علیه دیگر کشورها می‌کنند. ما می‌دانیم این جایی است که آنها پولشان را خرج می‌کنند. در نتیجه آمریکا تصمیم به اعمال این تحریم‌ها گرفته و این اقدامات را انجام داده است.

وی مدعی شد ما در این مورد ترجیح می‌دهیم از تحریم استفاده کنیم تا از منابع دیگر یا دارایی‌های دیگر و من فکر می‌کنم مسیر خوبی در پیش‌رو داریم.

«نائورت» در ادامه مدعی شد: من فکر می‌کنم ما باید از کشور دیگر بخواهیم که دست از حمله به دیگر ملت‌ها  و ترور بردارند. این یکی از چیزهایی است که ایالات متحده انجام داده است. ما در این درخواست تنها نیستیم. این مهم است که این موضع گرفته شود و از این مسیر عقب‌نشینی صورت نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز