خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری نائورت مطرح شد؛

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اعطای ۲۵۰۰ تابعیت به ایرانی‌ها در زمان اوباما/ ناتوانی ایالات متحده در کاهش صادرات نفت ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۷۳۳

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سوالات خبرنگاران در مورد اعطای تابعیت به ایرانی‌ها در زمان دولت اوباما، اظهارات رییس جمهور کشورمان در مورد عدم توانایی آمریکا در کاهش صادرات نفت ایران و همچنین احتمال همکاری چین با آمریکا در این حوزه پاسخ داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «هیدر نائورت» سخنگوی وزیر خارجه این کشور در یک نشست خبری در خصوص بازداشت یک دیپلمات ایرانی در اروپا که مقامات آلمانی مدعی‌ هستند این دیپلمات در توطئه بمب‌گذاری در نشست منافقین دست داشته ، مدعی شد: ما نمی‌خواهیم از بررسی‌هایی که در فرانسه قرار است در مورد این پرونده انجام شود، جلو بزنیم. آنها قطعا با این نگاه پرونده را جلو می‌برند که هر گونه حمایتی از آمریکا را خواهند داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما از نزدیک گزارش‌ها را رصد می‌کنیم و قطعا از گزارش‌ها آگاه هستیم. همه ما دیروز زمانی که این خبر منتشر شد متوجه شدیم. به طور کلی باید بگویم که ما قویا استفاده دولت ایران از تروریسم را که در سراسر دنیا و در بسیاری از کشورها اتفاق می‌افتد،‌ محکوم می‌کنیم. ما با حملات ایرانی‌ها آشنا هستیم. اقداماتی که ایران در گذشته در آن دست داشته، ادامه دارد.

«نائورت» در مورد اینکه آیا وزارت خارجه آمریکا اطلاعاتی درمورد ادعای اخیر ترامپ در خصوص اعطای شهروندی به ۲۵۰۰ ایرانی در دوران اوباما دارد یا خیر، گفت: بله من این گزارش‌ها را اوایل امروز مشاهده کردم. من با چیزی که شما می‌گویید از نزدیک آشنا هستم و خبر دارم. این پرونده در وزارت امنیت داخلی است. وزارت خارجه به اتباع سایر کشورها شهروندی اعطا نمی‌کند و در نتیجه شما را به این وزارت‌خانه ارجاع می‌دهم.

«نائورت» در مورد اظهارات حسن روحانی درباره اینکه آمریکا موفق به کاهش صادرات نفت ایران نخواهد شد و اینکه ممکن است برای نقل و انتقالات نفت سایر کشورهای همسایه اختلالی ایجاد شود، گفت: شما اظهارات «بریان هوک» را روز گذشته شنیدید. انگار یک هفته پیش این حرف ها را زده، ولی در واقع این حرفهای او مال دیروز است. او درباره هدف ما درمورد ایران و صادرات نفت این کشور صحبت کرد. این چیزی است که برای ما مهم است و بخش مهمی از استراتژی کلی ما در قبال ایران است.

وی در  مورد به صفر رساندن صادرات ایران و مذاکره با چین به عنوان اصلی‌ترین خریدار نفت ایران گفت: ما مذاکرات و گفت‌وگوهای زیادی با دولت چین داشتیم. در واقع «مایک پومپئو» همین چهار یا پنج روز پیش با کنسول دولت چین صحبت کرد. در نتیجه ما به مذاکراتمان با آنها در مورد موضوعات بسیاری ادامه می‌دهیم . از کره شمالی گرفته تا ایران و چیزهای دیگر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز