خبرگزاری کار ایران

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی مطرح کرد:

تعطیلی موزه‌ رضاعباسی و نیاوران به دلیل تعمیرات و سم‌پاشی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۷۱۳

پس از انتشار اخبار تعطیلی موزه رضاعباسی تا اطلاع ثانوی، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی گفت: بودجه قابل توجهی به موزه اختصاص یافت و بر آن شدیم تا طرح تعمیرات را در اسرع وقت اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از تعطیلی موزه رضا عباسی از روز دوشنبه 15 مردادماه که گفته می‌شود این تعطیلی برای انجام تعمیرات و عملیات عمرانی است و تا اطلاع ثانوی به طول خواهد انجامید.

محمدرضا کارگر (مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی) در این خصوص گفت: گاها مجبور می‌شویم به دلیل مشکلاتی که یکباره در سیستم‌های برق، سرمایش و گرمایش، تهویه، تاسیسات و ... اتفاق می‌افتد بدون مصلحت‌اندیشی درصدد تعمیر برآییم. البته درخصوص برخی از تعمیرات و مرمت‌ها نیز مجبور هستیم فصل تابستان را برای این‌کار انتخاب کنیم چراکه با مباحثی ازجمله سرعت خشک شدن مصالح روبه رو هستیم؛ اگر این نوع از تعمیرات برای فصل پاییز گذاشته شود از یکسو با آغاز مدارس و بازدیدهای گروهی روبه رو هستیم و از دیگر سو فصل بارندگی و سرما آغاز می‌شود و دیگر انجام تعمیرات امکان پذیر نخواهد بود.

او همچنین به بحث اعتبارات اشاره کرد و گفت: ممکن است زمانی اعتبارات تخصیص یابد که زمان مناسبی برای تعمیرات نباشد اما از آنجا که ممکن است استفاده از اعتبارات محدودیت زمانی داشته باشد ناچار به انجام کار هستیم.

به گفته کارگر، موزه رضا عباسی مدت‌هاست با مشکلاتی در حوزه برق، تاسیسات و مخزن روبه رو بوده و طی سال‌های گذشته مرتفع نشده؛ اکنون اعتبارات قابل توجهی به موزه رضا عباسی اختصاص یافته و مدیریت جدید در صدد رفع نواقص برآمده‌ است. از این رو طرح مرمتی که از قبل برای موزه رضا عباسی درنظر گرفته شده بود اجرایی شد. امید است تمام مشکلات موزه رضا عباسی در مدت زمانی حدود یک ماه یا یک ماه و نیم انجام شود.

مجموعه نیاوران نیازمند سم پاشی دوره‌ای‌ست

 در عین حال خبرها از تعطیلی موزه‌های مجموعه نیاوران در روزهای آتی منتشر شد. گفته می‌شود؛ به منظور انجام پروژه کنترل و دفع آفات و سم پاشی، موزه‌های این مجموعه در تاریخ‌های اعلام شده تعطیل هستند.

کارگر با اشاره به تعطیلی موزه‌های مجموعه نیاوران گفت: موزه‌های مجموعه نیاوران و سعد آباد به صورت دوره‌ای تعطیل می‌شوند و این مجموعه‌ها به صورت کلی تعطیل نخواهند شد.

او درخصوص سم پاشی و این مهم که آیا فصل تابستان زمان مناسبی برای اینکار است، یادآور شد: سم پاشی موزه‌ها باید به صورت دوره‌ای انجام شود چراکه اگر در زمان خود این مهم انجام نشود، سم‌پاشی بی‌اثر خواهد بود.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی با اشاره به مشکلاتی که مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران با آن روبه روست گفت: از آنجا که این مجموعه در محدوده فضای سبز و باغ قرار دارند از این رو با مشکلاتی که رطوبت و حشرات ایجاد می‌کنند روبه رو هستند. اگر مراقب نباشیم، باکتری‌ها از یکسو و از حشرات مختلف از دیگر سو به موزه‌ها، زیر فرش‌ها و پشت تابلوها و نقاط مختلف نفوذ پیدا می‌کنند و سبب بروز مشکلات می‌شوند. از این رو سم پاشی در زمان مقرر الزامی است. 

موزه کتابخانه سلطنتی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 17 و 18 مرداد تعطیل خواهد بود. موزه خودروهای اختصاصی نیز روز جمعه 19 مرداد تعطیل است. موزه کوشک احمدشاهی در روزهای شنبه و یکشنبه 20 و 21 مرداد، کاخ اختصاصی نیاوران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 23 و 24 مرداد تعطیل خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به این برنامه زمان بندی از موزه‌ها و محوطه باغ مجموعه نیاوران بازدید نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز