خبرگزاری کار ایران

شهریاری در گفت‌وگو با ایلنا:

100 میلیارد ریال بودجه ملی تقاطع غیر همسطح ورودی اهرم آماده ابلاغ است

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۳۹۷

نماینده دشتی و تنگستان از نهایی شدن اعتبار ملی احداث دو پل در ورودی شهر اهرم به شرط مشارکت استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اصلاح نقطه حادثه‌خیز ورودی شهر اهرم در محل تقاطع بزرگراه خلیج فارس با روستای گادوی از جمله مطالبات جدی مردم شهر اهرم است که از سال ۱۳۹۵ مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی گفت: این موضوع را ابتدا از سازمان برنامه و بودجه کشور و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور مورد پیگیری قرار دادیم که با اعلام اینکه پروژه اصلاحی جدیدی در طرح ملی کریدور جنوب کشور قابل تعریف نیست، مورد تایید قرار نگرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اطلاق "تعریف یک پروژه جدید" به این موضوع را قابل قبول ندانسته و افزود: این موضوع صرفا اصلاح پروژه اجرا شده ناقص قبل است و با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت اصلاح این نقطه حادثه‌خیز که در محل تلاقی جاده اهرم دلوار و اتوبان خلیج فارس قرار داشته و مشکلات زیادی برای تردد مردم دو بخش مرکزی و دلوار ایجاد کرده و متاسفانه شاهد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت نیز شده، موضوع را از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کل کشور مورد پیگیری قرار داده و در نشست اخیر با آخوندی وزیر راه و شهرسازی، یکی از سه طرح آماده شده توسط اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

نماینده دشتی و تنگستان با اعلام اینکه برآورد احداث این دو پل حدود ۱۶۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در جلسه‌ای با رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، مقرر شد این پروژه با تامین ۶۰ درصدی اعتبار از محل منابع ملی و در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۴۰ درصد از محل منابع استانی اجرا شود.

وی اظهار داشت: ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل منابع ملی به تصویب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کل کشور رسیده وآماده ابلاغ به استان است.

شهریاری افزود: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه تامین اعتبار ۴۰ درصد باقی‌مانده به میزان ۶۰ میلیارد ریال بین سازمان برنامه و بودجه استان، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و استانداری بوشهر، مقدمات انجام تشریفات انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه فراهم شود.

نماینده دشتی و تنگستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم اجرای این پروژه به منظور خارج شدن شهر اهرم از بن بست و برخورداری از تناسب دسترسی مناسب شهری و ایمن مردم بخش مرکزی و دلوار شهرستان تنگستان به راه‌های شریانی، امید می‌رود با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان هر چه سریعتر شاهد تحقق این مطالبه مردم شهرستان تنگستان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز