خبرگزاری کار ایران

بیش از ۵۰۰ نفر مجوز مربی‌گری امداد و کمک‌های اولیه دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۱۰

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از اعلام نتایج آزمون مربیان و نیز برگزاری دوره¬های آموزش مربیگری امداد و کمک-های اولیه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، کاظم شریفی با اشاره به چند دهه تجربه اموزش امداد و کمکهای اولیه به هم میهنان در جمعیت هلال احمر و نقش محوری این اموزش ها در تامین شبکه امدادگران و نجاتگران داوطلب هلال احمر اظهار داشت: این آموزشها که تا کنون سهم ویژه ای در حفظ سلامت هم میهنان داشته است مرهون تلاش های ارزنده مربیان امداد و کمکهای اولیه بوده است و لذا ارتقای کیفی و کمی شبکه مربیان از اولویتهای این معاونت به شمار می آید.

وی با اشاره به تنوع در سازوکار ارزیابی و اعتباربخشی مربیان طی سالهای متمادی افزود: در پاییز سال 1396 برای ساماندهی و یکپارچه سازی نظام ثبت و اعتباربخشی مربیان و ارتقای کیفی اموزشها، مجموعه ضوابطی تدوین و اعلام شد که به موجب ان بسیاری از مربیان با سابقه برای تداوم فعالیت نیاز به شرکت در دوره های تربیت مربی و یا ارزیابی و اعتباربخشی مجدد داشتند. بر همین اساس در نیمه دوم سال 1396 چند نوبت ازمونهای ارزیابی مربیان به صورت استانی برگزار شد که مجموعا تعداد محدودی از مربیان در این ازمونها مجوز فعالیت دریافت کردند.

شریفی با یاداوری تقاضای مکرر متقاضیان مربی‌گری و پیگیری‌های جمعیتهای هلال احمر استانها برای رفع مشکل کمبود مربیان کمکهای اولیه اظهار داشت: به همت اداره کل اموزش تخصصی و ضمن خدمت این معاونت و معاونین اموزش و پژوهش جمعیتهای هلال احمر استانها و بر اساس بازخورد ازمونهای استانی سال گذشته، دستورالعمل جامعی برای برگزاری یک ازمون سراسری هماهنگ و استاندارد برای ارزیابی مربیان تدوین شد تا فرصت مجددی برای متقاضیان فراهم شود و مشکل کمبود مربیان به ویژه در فصل تابستان که فرصت مناسب برگزاری این اموزشهاست تا حدودی کاهش یابد.

وی افزود: در ازمون سراسری ارزیابی مربیان که چهارم مرداد ماه در جمعیتهای هلال احمر استانها برگزار شد از مجموع 2 هزار و 133 نفر که به عنوان داوطلب شرکت در ازمون از سوی استانها ثبت نام اولیه و به ستاد معرفی شدند، نهایتا 777 نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و در ازمون شرکت کردند که از این تعداد 563 نفر با موفقیت در آزمون کتبی به مرحله بعد یعنی آزمون عملی روش تدریس وارد شدند و در پایان تعداد 515 نفر موفق به کسب حد نصاب لازم شدند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این ازمون اعم از مجریان و ناظران خاطر نشان کرد نتایج ازمون در دسترس جمعیت های هلال احمر استانها قرار دارد و گواهی نامه پذیرفته شدگان در ازمون ظرف مدت 2 هفته صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ان دسته از متقاضیان مربی‌ گری که در این آزمون واجد شرایط نبودند و یا حدنصاب لازم را کسب نکردند، دوره های تربیت مربی امداد و کمکهای اولیه و ازمونهای ارزیابی مربیان طی ماه های اتی برگزار خواهد شد. دستورالعمل ها، طرح درس و محتوای آموزشی این دوره ها توسط همکاران اداره کل اموزش تخصصی و ضمن خدمت در حال اماده سازی است که با همفکری و هماهنگی معاونین اموزشی استانها، به زودی در خصوص نحوه ثبت نام و زمان برگزاری این دوره¬های آموزشی اطلاع رسانی خواهد شد.

شریفی همچنین بازنگری ضوابط پذیرش مربیان امداد و کمکهای اولیه مطابق موازین علمی و متناسب با امکانات و واقعیتها، برگزاری دوره های تربیت مربی و بازاموزی مربیان و نیز برنامه ریزی برای نگهداشت و ارتقای انگیزش مربیان را از اولویتهای معاونت اموزش، پژوهش و فن اوری عنوان کرد و در این راستا ایجاد «اداره امور مربیان» را در ساختار اداری این معاونت برای پیگیری و ساماندهی امور مربیان ضروری دانست.

این گزارش حاکیست در آزمون سراسری ارزیابی مربیان که چهارم مردادماه در دو قسمت صبح (کتبی) و عصر (عملی) در تمامی جمعیتهای هلال احمر استانها برگزار شد، علاوه بر حضور و نظارت مدیران عامل استانها، 49 نفر از طرف معاونت اموزش و پژوهش جمعیت بر مراحل مختلف آزمون نظارت داشتند و با همکاری مجموعه حراست جمعیت مراحل مختلف این ازمون در امنیت کامل برگزار شد. دکتر شریفی معاون اموزش، پژوهش و فناوری جمعیت نیز به همراه دکتر اسکاش مدیر کل آموزش تخصصی و ضمن خدمت، و کتابدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران  از روند برگزاری ازمون در این استان بازدید کردند. 

شایان ذکر است پیش از این در سال 1388 نیز ازمون سراسری ارزیابی مربیان برگزار شده بود و سالانه بیش از 120 هزار نفر از هم میهنان در دوره های اموزش کمک های اولیه جمعیت هلال احمر شرکت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز