خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت:

دانشگاه های علوم پزشکی زمینه نقش آفرینی سمن ها را در جامعه فراهم کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۴۸۹

مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت  گفت : دانشگاه های علوم پزشکی باید شرایط حضور و نقش آفرینی سمن ها را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا از ساری،مصطفی جمالی در اجلاس روسا،معاونین اجتماعی و مدیران شبکه های بهداشت و درمان کلان منطقه یک کشور که  امروز در ساری برگزار شد، با بیان اینکه در کشور فرانسه به ازای هر 50 نفر یک سازمان مردم نهاد وجود دارد، اظهار داشت: کشور عربستان کمترین سازمان مردم نهاد را دارد و کشور ما نیز در این شاخص وضعیت خوبی ندارد به طوری که در ایران به ازای هر 15 هزار نفر یک سازمان مردم نهاد وجود دارد.

وی رونق اقتصادی، پویایی فرهنگی، پایداری محیط زیست و عدالت اجتماعی را ارکان توسعه پایدار اعلام کرد و افزود:  سازمان های مردم نهاد مهمترین رکن عدالت اجتماعی و توسعه پایدار هستند زیرا این سازمان ها سبب آگاهی مردم در زمینه های مختلف می شود که مردم مسوولان را ملزم به پاسخگویی می کنند و در نتیجه فساد درآن جامعه کاهش پیدا می کند.

مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه با افزایش سازمان های مردم در حوزه سلامت هزینه های دولت کاهش پیدا می کند، گفت: کشورهای دنیا وظایف حاکمیتی و غیر حاکمیتی را به سازمان های مردم نهاد دادند  و متوجه شدند که این سازمان ها وظایف را با هزینه کمتر، سرعت بیشتر و کیفیت بهتر انجام می دهند.

وی ادامه داد: کشورهایی که سازمان های مردم نهاد توسعه یافته دارند در شرایط بحران ها بخاطر ارتباط با مردم و سازماندهی که در جامعه ایجاد کردند ، بهتر بر بحران ها غلبه می کنند.

جمالی با تاکید بر اینکه با گسترش سازمان های مردم نهاد در هر جامعه ای حس نوع دوستی رواج بیشتری دارد، تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد به دلیل ارتباط با مردم نیازهای توده مردم را بهتر می دانند و آن را به سیاستمداران منتقل می کنند تا بر اساس آن سیاست ها ، توسط سیاستمداران تدوین می شود.

وی بابیان اینکه سازمان های مردم نهاد فطرت پاک انسانی را زنده می کنند، گفت : این سازمان ها با مردم و دولت ارتباط دارند بنابراین کشوری با سازمان های مردم نهاد قوی ، می تواند وفاق ملی داشته باشد.

مدیر کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی باید شرایط حضور و نقش آفرینی سمن ها را فراهم کنند، بیان کرد: باید با فرهنگ سازی تعداد سمن ها به ویژه سمن های مرتبط با نیاز منطقه ایجاد شود تا بتوانند در جهت کاهش آسیب کمک کند.

جمالی  بر ارتقای کیفی سمن ها تاکید کرد و گفت : با برگزاری کارگاه ها توانمند سازی، مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع و نحوه برقراری ارتباط با ذینفعان می توان در جهت ارتقای کیفی سازمان های مردم نهاد گام های موثری برداشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز