خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد:

تهیه بسته‌های آموزشی بر اساس نیاز کشور

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۳۴۱

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بر اساس نیاز کشور بسته‌های آموزشی تهیه شده است و متناسب با اسناد بالادستی بسته‌های نوآوری و آموزشی را آماده کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ما، سلامت مردم است و دانشگاه‌ها این کار را به خوبی قبول کرده‌اند. ما باید با توجه به علم روز دنیا برنامه‌های آموزشی را تدوین کنیم و به الگوهای زیادی در این باره نیازها داریم تا بتوانیم نظام آموزش دانشجو را تدوین کنیم.

او ادامه داد: آماده کردن پزشکان برای هدایت، ارتقای مسئولیت پذیری و تربیت آنها در خصوص سلامت مردم است. ما باید انعطاف کافی در برنامه‌های آموزشی داشته باشیم.

لاریجانی افزود:ارتقای ظرفیت آموزش پزشکی شاخص‌های سلامت را بهبود می‌بخشد. ما باید دانشجویان را براساس نیازهای بومی تربیت کنیم و باز بینی کوریکولوم باید انجام شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: نیمی از دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های آموزشی آنلاین هستند و دانشگاه‌های زیادی در دنیا با این روش کار می‌کنند.

او افزود: دانش آموخته باید نوآوری و قدرت حل مسئله داشته باشد و تعاملات با دنیا بسیار مهم است. امروز ۹۰۰ عضو هیات علمی در دپارتمان‌های آموزشی استقرار دارند.

او ادامه داد: حضور بخش خصوصی در آموزش پزشکی مهم است و وزارت بهداشت بررسی‌هایی انجام داده است. به طور مثال مشکل افغانستان بخش خصوصی است.

 لاریجانی تاکید کرد: بر اساس نیازهای کشور بسته‌های آموزشی تهیه شده است  و متناسب با اسناد بالادستی بسته‌های نوآوری  و آموزشی را آماده کرده‌ایم تا و اخلاق حرفه ای داشته و اعتبار سنجی موسسات را رصد کنیم.

هاشمی افزود: دستاوردهای خوبی در این دولت ایجاد شده و حرکت در جهت مرجعیت علمی  مهم است. مرکز تحقیقات راهبردی پزشکی در آینده افتتاح می شود.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: کتب مرجع علوم پزشکی تدوین و پژوهش‌های خوبی در زمینه تالیف دانشگاه‌های نسل سوم  انجام شده است.

وی افزود: پزشک خانواده در حال شکل گیری است و آموزش های مهارتی با سرعت شکل گرفته است و آموزش ها ساماندهی می شود.

لاریجانی گفت: آمایش منابع انسانی و به بروز رسانی کوریکورم  در حال انجام است تا دانشجویان کار کردن در محیط بیرون را فرا بگیرند.راهبردهای بهش خصوصی در نظام سلامت نیز در حال تدوین است.

او افزود: بحث ماموریت گرایی دانشگاه‌ها مهم است و باید به روز رسانی شود. تدوین راهبردهای پزشکی انجام و شورای عالی اخلاق در پزشکی ایجاد شده است. تعداد دانشجویان ایرانی در خارج از کشور بیش از ۳۰۰۰ نفر است و ظرفیت رشته ها وجود دارد و الان در حدود ۲۰۰۰ دانشجو از ۴۱ ملیت مختلف در کشور مشعول به تحصیل هستند و مخاطبان از کشورهای همسایه و هدف است.

لاریجانی گفت: سامانه آموزش خارجی در کشور راه اندازی شده و در حدود ۷۰۰۰ بار مورد ارزیابی قرار گرفته است و آمایش بین المللی انجام شده است‌.

او درباره اعتباربخشی بین‌المللی گفت: بحث اعتبار بخشی بین المللی در حال انجام است و ما توجه ویژه ای به ارزشیابی دانش آموختگان اروپایی داریم.

وی افزود: صدور شماره نظام پزشکی موقت برای دانشجویان خارجی انجام و دوره های مشترک با دانشگاه های دنیا برگزار کردیم.

لاریجانی تاکید کرد: برگزاری آزمون‌های بین المللی در دانشگاه های علوم پزشکی مجازی است و ازمون صلاحیت های بالینی در حال برگزاری است و امتحان‌های الکترونیکی نیز انجام می‌شود.

هاشمی گفت: همه بیمارستان‌ها اعتبار بخشی شده است و ۱۰۵ مرکز تاییدیه کامل گرفته‌اند. تصویب ۳ درصد از درامد اختصاصی دانشگاه‌ها مربوط به حوزه اموزش است. بازنگری نقشه تحول آموزشی در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز