خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آغاز به کار کارگاه حفاظت و مرمت خانه تاریخی گازر در شوشتر

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۱۷۲

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر از آغاز به کار کارگاه حفاظت و مرمت خانه گازر در این شهرستان خبرداد.

علی محمد چهارمحالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: خانه تاریخی گازر از خانه‌های دوره قاجاریه محله زل زل در مجاورت خانه قصاب نژاد شهرستان شوشتر قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ماده تاریخی که در بالای یکی از کتیبه‌های گل مرغ کار شده سال ساخت این خانه ارزشمند 1277 هجری قمری است.

 چهار‌محالی عنوان کرد: خانه از فضاهای متعدد در چهار طبقه تشکیل شده است که در ساخت آن از انواع تزئینات رایج در شهرستان شوشتر نظیر خوون چینی، حجاری، گچبری و غیره استفاده شده است.

وی اضافه کرد: برنامه های مورد نظر جهت حفاظت و مرمت این خانه شامل رفع خطر دیوارهای مشرف به گذرهای کناری این بنا، استحکام بخشی تاق ایوان و برخی اتاق ها، اجرای برخی تزئینات و غیره است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر تصریح کرد: مالکیت این خانه مربوط به شرکت عمران بهسازی خوزستان است که قرار است در کنار اعتبارات سازمان میراث فرهنگی جهت نگهداری آن تدابیری اندیشیده شود.

چهارمحالی در پایان گفت: خانه تاریخی گازر در سال 1387 به شماره 23007 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت  رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز