خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان مطرح کرد:

حاشیه شهرها بیشترین میزان هدر رفت آب را دارند/ فرسودگی شبکه جمع آوری فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۱۶۴

مدیر عامل آبفا کردستان با بیان اینکه در حواشی شهر میزان هدررفت آب بالا است، گفت: این موضوع به دلیل انشعابات غیرمجاز بوده که موجب می شود تا در کنار هزینه های ناشی از فرسودگی شبکه در سطح شهر، هزینه زیادی به شرکت تحمیل شود.

به گزارش ایلنا، محمد حسین محمدی در جریان بازدید اعضای شورای شهر سنندج از تصفیه خانه های آب و فاضلاب این شهر اظهار داشت: در شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری زیر پوشش خدمات آب و ۹۸.۷ درصد زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند؛ دو تصفیه خانه آب با ظرفیت تصفیه مجموع ۲۰۰ هزار مترمکعب تصفیه آب و یک تصفیه خانه فاضلاب با حجم تصفیه ۹۹ هزار و ۳۶۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز، فعالیت می کنند.
 
مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: رشد فزاینده جمعیت شهر سنندج، الحاق نواحی منفصل، فرسودگی و سنتی بودن بخشی از شبکه های آب و فاضلاب، موجب می شود سالانه حدود ۸۵۰۰ فقره حوادث در شبکه توزیع آب و ۳۵۰۰ فقره اتفاق در شبکه فاضلاب شهر سنندج رخ دهد که این مهم به مخاطره انداختن بهداشت و سلامت مردم و متعاقب آن نارضایتی مشترکین را به دنبال دارد.
 
محمدی تصریح کرد: بنابراین نوسازی و استانداردسازی پروژه های اصلاح و توسعه شبکه های آب و فاضلاب از اهمیت و ضرورت بسزایی برخوردار است؛ اجرای این پروژه ها علاوه بر زون بندی و مدیریت فشار شبکه، منجر به کاهش هدررفت آب و نهایتا ارتقاء کیفیت و کمیت آب شرب در دسترس مشترکین شهر سنندج و کاهش حوادث و قطعی آب خواهد شد.
 
وی بیان اینکه انشعابات غیرمجاز از دلایل اصلی هدررفت آب است، اظهار کرد: از پیامد های ناشی از نصب انشعابات غیر مجاز، اخلال در مدیریت توزیع، تخریب شبکه آبرسانی، احتمال ایجاد آلودگی و نشت آن به شبکه در هنگام نصب انشعاب، افزایش حوادث شبکه به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیر استاندارد و افت فشار و در نتیجه نارضایتی مردم است.
 
وی با بیان اینکه در حواشی شهر میزان هدررفت آب بالا است، گفت: این موضوع به دلیل انشعابات غیرمجاز بوده که موجب می شود تا در کنار هزینه های ناشی از فرسودگی شبکه در سطح شهر، هزینه زیادی به شرکت تحمیل شود.
 
 محمدی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه شهرها موجب ایجاد تعهدات جدید برای دستگاه های خدمات رسان می شود، تصریح کرد: توسعه شهرها باید به شکل الگومند انجام بگیرد تا هم نیاز مردم به خوبی تأمین شود و هم زیرساخت های لازم فراهم شود.
 
وی همچنین در خصوص روند فعالیت تصفیه خانه فاضلاب سنندج نیز ضمن تشریح عملکرد آن گفت: ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر وجود دارد که بخشی از آن فرسوده است.
 
محمدی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب سنندج با هدف خدمت رسانی به جمعیت ۴۶۰ هزار نفری طراحی شده اما ورود آبهای سطحی و روان آبها موجب فشار مضاعف به این تصفیه خانه می شود که امیدواریم این مسئله با درایت شورای شهر و شهرداری حل و فصل شود.
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز