خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ورودشهرداري به فضاي سیاسي دردی را از مردم دوا نمی‌کند

ورود شهرداری به مسائل سیاسی وقت خدمت‌رسانی را از این سازمان می‌گیرد و امکانات ‌آن را وارد فضایی می‌کند که دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری نباید وارد فضای سیاسی شود، گفت: آنقدر مشکلات و معضلات در شهر داریم که شهرداری‌ها باید همه وقت خود را صرف رسیدگی به آنها کنند.

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ورود شهرداری‌ها به فضای سیاسی کشور گفت: شهرداری دستگاه سیاسی نیست، بلکه یک دستگاه خدمات‌رسان است و آنقدر مشکلات و معضلات در شهر داریم که شهرداری‌ها باید همه وقت خود را صرف رسیدگی به آنها کنند.

فرهادی با بیان اینکه شهردار باید به معضلات تهران  همچون ترافیک، ظرفیت پارک خودروها، جوی آب، پل عابر پیاده و... توجه کند، گفت: ورود شهرداری به مسائل سیاسی وقت خدمت‌رسانی را از این سازمان می گیرد و امکانات  آن را وارد فضایی می‌کند که دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر نباید  وارد فضای سیاسی شوند و فقط باید در حیطه کاری که برای آنها تعریف شده، کار کنند.

وی همچنین درباره تراکم ساخت و سازها در شهر تهران گفت: بحث تراکم براساس طرح تفصیلی شهر است و به صورت خودسرانه انجام نمی‌شود، اما با این وجود نیازمند بازنگری اساسی در بحث تراکم هستیم.

وی افزود: لازم است که تا حدی در تهران تراکم وجود داشته باشد، چرا که اگر تراکم در عرض رشد می‌کرد وسعت تهران چند برابر الان بود.

فرهادی درباره اینکه تراکم موجود، خدمات‌رسانی به مردم را دچار مشکل نمی‌کند، گفت: باید سقف تراکم در نظر گرفته شود که اکنون  هم سقف تراکم رعایت می‌شود، در این غیر این صورت سازه تخریب می‌شود، اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که جمعیت شهر تهران زیاد است.

کد خبر : ۲۵۶۴۰۴