خبرگزاری کار ایران

بضاعتی‌پور:

حفظ فضای سبز نسبت به توسعه آن ارجحیت دارد/لزوم کنترل سلامتی درختان کهنسال

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۷۵

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با اقدام به موقع و تلاش های صورت گرفته از سوی منطقه 7 شهرداری و مشارکتِ این سازمان به وضعیتِ درختان کهنسال محدوده دامپروری رسیدگی و عملیات آبرسانی انجام شد.

به گزارش ایلنا، پیمان بضاعتی‌پور با اشاره به اینکه حفظ فضای سبز نسبت به توسعه فضای سبز ارجحیت دارد، اظهارداشت: در شرایط کنونی و با توجه به کمبود منابع آبی، حفظ فضای سبز اولویت بیشتری دارد.  

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به این که در این سال‌ها روش‌های نوین آبیاری جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی شده، یادآور شد: این سازمان در پروژه‌های جدید و در دست اجرا منحصرا از سیستم آبیاری تحت فشار، قطره ای و آب خام و آب تصفیه خانه‌ها استفاده می‌کند. 

بضاعتی‌پور با بیان اینکه کمبود منابع آب و افزایش دما و آلودگی هوا در شهر کرج، ایجاب می‌کند تا درختان مورد استفاده در فضای سبز از گونه‎های بومی و مقاوم انتخاب شوند، گفت: انتخاب این‌گونه‌ها براساس اصولِ علم اکولوژی و مبتنی بر نظرات و پیشنهادات اساتید مجرب و متکی بر نتایج طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تلاش سازمان برای مراقبت از درختان کهنسال، افزود: در حال حاضر حفظ، نگهداری و آبرسانی به درختان کهنسالی که در حاشیه شهر و یا خارج از محیط زندگی شهری واقع شده و در آستانه خشکسالی قرار دارند مهمترین دغدغه سازمان است چرا که ارزش و اهمیت این درختان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. 

سرپرست سازمان سیما منظر نگهداری از درختان کهنسال دارای استانداردهایی دانست و تاکید کرد: سلامتی درختان کهنسال باید به‌صورت دوره‌ای چک شود چراکه احتمال دارد تنه آنها از درون دچار پوسیدگی شده باشد.

به گفته بضاعتی پور؛ لازم است براساس یک برنامه مدون وضعیتِ خاک، آفات و سیستم آبیاری درختان کهنسال بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز