خبرگزاری کار ایران

احمد رمضانپور مطرح کرد:

مهم‌ترین استراتژی ما در انتخاب شهردار آتی بومی بودن است

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۶۹

عضو شورای شهر رشت، شورای پنجم را شورایی با فراکسیون کار و عمل توصیف کرد و گفت: مهم‌ترین استراتژی ما در انتخاب شهردار آتی این است که شهردار باید بومی باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، عضو شورای شهر رشت، یکی از عوامل توسعه نیافتگی رشت را عدم ثبات در مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: از زمان شکل گیری بلدیه تاکنون، رشت ۶۸ شهردار داشته است و کوتاهترین عمر شهرداران از زمان شکل گیری شوراهای شهر بوده است و رشت میانگین هر ۹ ماه یک شهردار و سرپرست داشته است.

احمد رمضانپور با اشاره به پروسه انتخاب شهردار اسبق تصریح کرد: شورای پنجم ترکیبی از سلایق مختلف سیاسی و سنی است و اگرچه روزهای نخست این همراهی سخت به نظر می‌رسید ولی با درایت اعضای شورا، این وحدت و همدلی ایجاد شد و خروجی آن انتخاب شهرداری غیر بومی با ۱۱ رای بود.
وی تصریح کرد: اگر چه مردم انتظار داشتند یک شهردار بومی انتخاب شود ولی تجربه و تخصص نصرتی و همدلی در این انتخاب موجب شد، شهروندان نیز به رای منتخبان خود در شورای شهر احترام بگذارند و مواضع طولانی مدت نگرفته و در انتخاب یک شهردار غیر بومی عقب نشینی کردند.
رمضانپور شورای پنجم را شورایی با فراکسیون کار و عمل توصیف کرد و افزود: مهم‌ترین استراتژی ما در انتخاب شهردار آتی این است که شهردار باید بومی باشد. اگر فرد غیر بومی نمره ۱۰۰ داشته باشد، و فرد بومی نمره ۷۰ داشته باشد، شهردار بومی به مراتب بهتر از شهردار غیر بومی با نمره ۱۰۰ است زیرا منابع مالی شهر، وضعیت نیروی انسانی و شهر را به خوبی می شناسد.
 
رمضانپور تاکید کرد: عدم ثبات در مدیریت شهری، مجموعه شهرداری را دچار چالش کرده و موجب ضعف در مدیریت شهری می شود و عدم وحدت می تواند آسیب زا باشد. وظیفه داریم به شهردار آتی بگوییم، جانشین پروری کند. چرا باید امروز چراغ بدست در مناطق به دنبال یک مدیر برای شهرداری باشیم.
 
وی عملکرد شورای پنجم را برای یکسال نخست کاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: در مجموع عملکرد شورای پنجم را در این یکسال خوب می بینم و امیدوارم با رفتن فرد با تجربه‌ای همچون شکریه و ورود جوان تحصیلکرده و پرانرژی چون آقای ذاکری، برای ۳ سال آتی بتوانیم روند توسعه رشت را سرعت بیشتری داده و در پایان عمر شورای پنجم، به رشت بهتر و برتر دست یابیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز