خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران شهرداری لوشان به ماه ششم رسید/مدیریت شهری بجای پرداخت معوقات کارگران پروژه‌های غیرضروری می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۹۲

درحالی‌که مشکل عدم پرداخت دستمزد معوقه نزدیک به ۸۰ کارگر شهرداری لوشان در استان گیلان هنوز ادامه دارد، سخنگوی شورای شهر لوشان گفت: شهرداری لوشان توان پرداخت دستمزد ماهانه کارگران خود را دارد اما مدیریت شهری بجای پرداخت مطالبات کارگران، منابع مالی را صرف پروژه‌های غیرضروری شهر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «جبار نظامیوند چگینی» در تشریح مشکلات شهرداری لوشان و کارگرانش گفت: مهمترین موضوع در شهرداری لوشان تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران است. در حال حاضر کارگران شهرداری لوشان حدود شش ماه مطالبات معوقه دارند که این موضوع آنها را در شرایط سخت مالی قرار داده است.

او با بیان اینکه مدیریت شهری لوشان به‌جای حفظ وضعیت موجود، به هزینه‌های شهر می‌افزاید، افزود: پروژه‌هایی که هم‌اکنون در شهر لوشان با هزینه‌های بالا در دست ساخت است؛ غیرضروری است.

عضو شورای شهر لوشان با تاکید بر اینکه شهرداری حدود ۶۰۰ میلیون تومان بابت سنوات پایان کار به چند کارگر که سال پیش بازنشسته شده‌اند؛ بدهکار است، افزود: همچنین شهرداری از پرداخت هزینه بازنشستگی حدودا 8 کارگر ناتوان است و این کارگران از چندین ماه قبل معطل مانده‌اند.

چگینی در ادامه با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات و چالش‌های شهرداری لوشان ریشه در گذشته دارد و امروز این بحران با عدم تعامل اعضای شورای شهر، شهرداری و مسئولان دولتی ادامه دارد، افزود: هم‌اکنون شهرداری لوشان برای جبران بخش زیادی از مشکلات مالی خود پیگیر وصول منابع مالی است که در دوره‌های گذشته مدیریت شهری به یغما رفته و هم‌اکنون پرونده تخلفات مالی آنها در مراجع قضایی در دست رسیدگی است.

به گفته وی، متعهد نبود پیمانکاران سابق شهرداری از دیگر مشکلاتی است که شهرداری را بسیار متضرر کرده است. وی افزود: مثلا بین سال‌های ۸۹ تا ۹۰ برای ساخت ساختمان جدید شهرداری ۲۳میلیارد ریال با یکی از پیمانکاران قرارداد بسته شده که این پیمانکار با دریافت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فقط ۲۵۰ میلیون تومان در ساخت این پروژه هزینه کرده و از مابقی پول‌ها خبری نیست.

او با تاکید بر اینکه تسریع در رسیدگی به پرونده تخلفات مالی شهرداری لوشان می‌تواند کارگشا باشد، در پایان  گفت: نمونه این تخلفات مالی در شهرداری لوشان بسیار است که در حال حاضر با مراجع قضایی پیگیر وصول این  منابع مالی از متخلفان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز