خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

وضعیت اقتصاد تهران نابسامان است

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۳۵

عضو شورای شهر تهران گفت: شورا و شهرداری به تنهایی نمی‌توانند همه کارها را در تهران انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران پس از استماع برنامه‌های محمود حسینی با بیان اینکه این برنامه قابل توجه بود به وضعیت مالی نابسامان شهرداری اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصاد شهر نابسامان است و در گذشته مهمترین منبع درآمدش واگذاری، فروش شهر و تغییر کاربری بود.

سالاری با بیان اینکه تهران و شرایط شهرداری تهران، پاشنه آشیل است، ادامه داد: وضعیت ساخت و ساز در تهران مشخص است. کالبد شهر تهران در دهه‌های گذشته در نبود مقررات ملی ساختمان ساخته شده و در مدتی هم که ابلاغ شده هنوز به طور کامل رعایت نشده است.

سالاری در ادامه به مشکلات تهران اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا جزو ابرچالش‌های تهران است. ما سالانه نزدیک به 17 هزار میلیارد تومان بودجه داریم و نیروی انسانی در شهرداری متراکم است و بخش عمده بودجه صرف نگهداشت شهر می‌شود و فقط برای کار چهار الی پنج هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند، اما شما مشخص نکردید که با بودجه‌ای که باقی مانده در حوزه حمل و نقل عمومی و احیای بافت فرسوده چه کار خاصی می‌خواهید انجام دهید و این مبلغ در کجا هزینه می‌شود. در حقیقت هیچ کاندیدایی چشم‌انداز خوبی در این حوزه به ما نداشت.

وی در ادامه به تاثیرات تصمیمات حزبی در عملکرد آینده حسینی اشاره کرد و از او پرسید: درست است که احزاب حق دارند کاندیدا معرفی کنند و این اصل گفتمان اصلاحات است، اما منافع ملی بر منافع حزبی ارجحیت دارد و شما باید در این رابطه شفاف‌سازی کنید که اگر به عنوان شهردار انتخاب شدید چه واکنشی در برابر  تصمیمات حزب خواهید داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز