خبرگزاری کار ایران

اجرای نظارت بر آبیاری مناسب فضای سبز شهری در کرج /پیمانکاران خاطی، جریمه می شوند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۲۴

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: به منظور آبیاری مناسب فضای سبز شهری با کمترین میزان هدر رفت، عملکرد پیمانکاران نظارت و متخلفان، جریمه می شوند.

به گزارش ایلنا، پیمان بضاعتی پور با اشاره به این که تعدادی عدم توجه پیمانکاران به مصرف آب مشاهده شده است، اظهار داشت: ضمن در نظر گرفتن جریمه برای این پیمانکاران، نظارت بر عملکرد آنان افزایش خواهد یافت. 

وی در خصوص اقدامات لازم برای نظارت بر انجام عملیات آبیاری در فضای سبز بوستان‌های شهرکرج، گفت: برای آبیاری مناسب فضای سبز شهری با کمترین هدر رفت آب نظارت ویژه ای اعمال می شود.

بضاعتی اضافه کرد: برای رسیدن به این  هدف مهم  از طرف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، طی یک ماه گذشته  گشت های موتورسوار پلیس آب در تمامی مناطق شهری و فضاهای سبز بر نحوه اجرای آبیاری و با هدف جلوگیری از مصرف بی رویه  نظارت می کنند.

این مسئول شهری با اشاره به اینکه  استفاده از گونه‌های مناسب با شرایط آب و هوایی کرج رویکرد اصلی سازمان در بخش فضای سبز است، اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان و تبخیر بیشتر آب در ساعت روز سعی شده حتی المقدور آبیاری فضای سبز در زمان خنکی هوا در صبح زود و یا در شب انجام شود تا از آسیب به درختان و همچنین مصرف بیشتر آب جلوگیری شود.

وی با اشاره به ساماندهی تانکرهای فعال در بخش فضای سبز و بهینه سازی عملیات آبیاری از طریق تانکر نیز گفت: ماشین های آبیاری فضای سبز به سیستم های هشدار دهنده  مسیر یاب برای رصد دقیق مسیرهای حرکت تانکرهای آبرسان و همچنین تجهیزاتی نظیر شیلنگ مورد نیاز، علایم خطر، چراغ گردون، و نصب آرم شرکت مجهز شده اند تا نظارت بیشتری برآبیاری عرصه های فضای سبز داشته باشیم.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج؛ بابیان اینکه نظارت ویژه بر عملکرد پیمانکاران فضای سبز وجود دارد گفت: پیمانکارانی که اهتمام لازم را در حفظ و نگهداری فضای سبز نداشته باشند جریمه می شوند و هم اکنون در چندین مورد با توجه به عدم توجه پیمانکاران به مصرف آب و ثبت تخلف آنها در هدر رفت آب، جریمه برای آن ها در نظر گرفته شده که از صورت وضعیت حساب آنها کسر خواهد شد.

بضاعتی پور در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده  هرگونه هدر رفت آب در فضای سبز موضوع را از طریق سامانه 137 روابط عمومی سازمان و سامانه پیامکی سازمان 10001147 اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز