خبرگزاری کار ایران

صنعتی‌منفرد مطرح کرد:

نظارت بر ساخت‌وسازهای روستایی با فعالیت بیش از ۱۳۴ ناظر در سطح استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۹۳۰

مدیرکل بنیاد مسکن استان‌زنجان از نظارت بر ساخت‌ و‌ سازهای روستایی با فعالیت بیش از ۱۳۴ ناظر در سطح استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد گفت: نظام فنی و مهندسی روستایی، با 134 ناظر دارای صلاحیت و 11 دفتر فنی و مهندسی برای طراحی واحدهای مسکونی و نظارت بر ساخت‌وسازهای روستایی، زیر نظر بنیاد مسکن در سطح شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

صنعتی‌منفرد ادامه داد: با تکیه بر توانمندی این نیروها و اعتماد به نقش‌آفرینی آنها سعی داریم ضریب ایمنی و استحکام بناهای روستایی را تقویت و توسعه دهیم.

وی هدف اصلی از اجرای نظام فنی روستایی و دفاتر روستایی را ترویج اصول ساختمان‌سازی و رشد آگاهی عمومی، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد و بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی دانست و افزود: اگر ناظران نظام فنی روستایی با دید فنی و علمی به ساخت و سازها توجه داشته باشند، به ارتقای کیفیت و کمیت واحدهای احداثی براساس استانداردهای لازم دقت و نظارت واقعی می‌شود.

این مسئول، ناظرین نظام فنی روستایی را سفیران ساخت‌وساز در این مناطق دانست و گفت: باید علاوه بر توجه به مقام‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، به موضوعاتی نظیر طراحی، نما، منظر ساختمان و نوع تأسیسات به کار رفته در بناهای روستایی نیز توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان‌زنجان تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی روستاها توجه به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ضروری است و در این راستا استفاده از مصالح بومی و توجه به منظر روستا در طراحی نمای ساختمان و زیبایی آن‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه، نظارت بر ساخت‌وسازهای روستایی نقش مهمی در افزایش کیفیت سکونت‌گاه‌های محلی دارد، افزود: با تعامل و ارتباط خوب سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن استان، زمینه افزایش کیفیت ساخت و سازها فراهم شده است.

صنعتی‌منفرد با تاکید بر اینکه، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث موثر است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض، نظارت بر ساخت و ساز پروژه های بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی مناطق آسیب‌دیده، ارائه خدمات فنی و مهندسی به موقع در بازسازی مناطق سانحه دیده، اجرای پروژه های مقاوم‌سازی مسکن روستایی و انجام پروژه‌های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌های بازسازی و مسکن روستایی، از سوی بنیاد مسکن استان پیگیری و اجرا می‌شود.

این مسئول به تسهیلات ویژه مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی، همسو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی، به روستاییان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز