خبرگزاری کار ایران

در جلسه بررسی پروژه مطرح شد؛

بازنگری مطالعات گذشته اولین قدم در راه‌اندازی قطار سریع‌السیر هشتگرد - قزوین

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۲۲۲

معاون استاندار قزوین گفت: بازنگری مطالعات قبلی درباره خط ریلی سریع‌السیر هشتگرد-قزوین با توجه به افزایش تولید سفر از طریق بهره‌برداری خط ریلی قزوین-رشت و اتمام خط ریلی قزوین-زنجان در سال آینده، انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسه بررسی پروژه قطار سریع‌السیر هشتگرد-قزوین که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات دفترهماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، گفت: این خط، یک پروژه ملی خواهد بود و باید پیش‌بینی لازم برای گسترش این خط تا مرز شمال‌غربی کشور در پنج تا ده سال آینده انجام شود.

نیما سلحشور مشاور این پروژه هم در این جلسه خاطرنشان کرد: مطالعه روی این پروژه از سال ۹۱ شروع ولی در دوره‌ای متوقف شد. براساس مطالعاتی که آن زمان انجام شد، این خط ریلی شامل ۷ ایستگاه است که به ترتیب در شهرهای هشتگرد، نظرآباد، آبیک، جزمه، کاسپین(روبروی اداره برق)، محمدیه، قزوین قرار خواهد گرفت.

سلحشور در پایان گفت: براساس پژوهش‌های گذشته ظرفیت خط ۱۳۴۵۱ نفر در ساعت انتقال مسافر  است. برای این قطار سریع‌السیر ۱۰ واگن پیش‌بینی شده که هر واگن حداکثر ۲۵۰ نفر را منتقل خواهد کرد و حدود ۴۲۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز