خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

اخذ شهریه از والدین با عنوان کمک به مدرسه‌/ جمع آوری بودجه میلیاردی با پول زور!

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۰۰

با وجود دستور موکد وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت گرفتن شهریه هنگام ثبت نام دانش آموزان، اجبار والدین برای کمک به مدارس در تبریز همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، صبح دیروز انتشار صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها مبنی بر ممنوعیت اخذ وجه از اولیاء دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس دولتی، موجی از اعتراضات را به دنبال داشت و شهروندان زیادی چنین رویه‌ای را عوام‌فریبی خواندند.

یکی از شهروندان تبریزی با بیان اینکه درست بعد از رسانه‌ای شدن اظهارات بطحایی به مدرسه‌ای جهت نام‌نویسی فرزند خود مراجعه کرده است، ابراز داشت: پیش‌تر نیز به این مدرسه رفته بودم اما از من 200 هزار تومان خواستند و امروز نیز هنگام مراجعه و بعد از کلی گفت‌وگو در نهایت با 50 هزار تومان تخفیف خواهان پرداخت مبلغ 150 هزار تومان شدند.

وی افزود: نه‌تنها مسئولان مدرسه به دستورات وزیر ارزشی قائل نبودند، بلکه متولیان نظارتی نیز به این روند غیرقانونی صحه گذاشتند و وقتی جهت شکایت با آموزش و پرورش استان تماس گرفتم، گفتند 200 هزار تومان مبلغ زیادی نیست و آن را بپردازید!

این اولیاء شاکی از اخذ هزینه‌های اجباری در مدارس تبریز تحت عنوان «کمک به مدرسه»، تصریح کرد: برادر زاده‌ام به دلیل مشکلات مالی تاکنون نتوانسته است در مدرسه‌ای ثبت‌نام کند، آنان در خانه‌ای 30 متری در حاشیه شهر ساکن هستند و توان پرداخت 100 هزار تومان را هم ندارند اما در نظر مسئولان این مبالغ رقمی نیست.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین آمار بالغ بر 700 هزار دانش‌آموزان در مدارس آذربایجان‌شرقی تحصیل می‌کنند و چنانچه از نصف آنان به صورت میانگین 200 هزار تومان جهت ثبت‌نام دریافت شود، بودجه‌ای 70 میلیارد تومانی برای آموزش و پرورش استان اختصاص می‌یابد!

انتظار می‌رود رئیس آموزش و پرورش استان ریز هزینه هایی که در قالب کمک به مدارس از والدین گرفته شده را بررسی و تحقیق کنند در چه زمینه هایی صرف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز