خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار شهرستان پردیس؛

جلسه رسمی مسابقه استانی«طراحی پوشش ایرانی- اسلامی» پردیس برگزار شد/ برپایی نمایشگاه دایمی مد و لباس نیاز شهرستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۱۲۶

باحضور فرماندار شهرستان پردیس، اولین جلسه رسمی مسابقه استانی«طراحی پوشش ایرانی اسلامی» پردیس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه مرتضی‌حیدری ضمن استقبال از برپایی این مسابقه در سطح‌ استان ارایه طرح‌های مناسب پوششی منطبق بر اصول اسلامی و فرهنگ ایرانی را ضروری دانست و گفت: خلاء وجود طرح های مناسب اسلامی- ایرانی که الگو و نماد جوان مسلمان ایرانی باشد در جامعه کاملا محسوس است و برپایی این مسابقات و نمایشگاه های مرتبط می‌تواند هم افراد مستعد و هنرمند را برجسته کند و هم تولید داخل و اشتغالزایی گسترش پیدا کند.

وی که درجمع مسئولان شهرستان سخن می‌گفت،تاکید کرد: قدم اول در این مسیر تبلیغات و فرهنگ‌سازی است و بعد از آن به ترتیب طراحی، تولید و برپایی نمایشگاه اهمیت پیدا می‌کند.

صادق بنیادی معاون فرماندار شهرستان پردیس نیز که در این جلسه حضور داشت با اعلام اینکه وجود نمایشگاه دائمی پوشش ایرانی اسلامی نیاز منطقه شرق تهران است، اظهارداشت: در این منطقه طراحان و هنرمندان بسیاری داریم که می‌توانند با ارایه بهترین لباس ها و طراحی های زیبا و خلاقانه توانمندی‌های خود را به عرصه ظهور برسانند و برپایی نمایشگاه دایمی در شرق استان تهران مانند بسیاری از مناطق دیگر مورد نیاز است و مسئولان از آن حمایت خواهند کرد.

وی افزود: تحقق این طرح نه تنها به اشتغالزایی و شناسایی هنرمندان و تولیدکنندگان و کارآفرینان کمک می‌کند بلکه فرهنگ پوشش اسلامی و ایرانی را جایگزین لباس هایی که خلاف شئونات و متضاد با فرهنگ کشور ماست خواهد کرد.

  سیده مریم موسوی جوردی رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر پردیس نیز در این جلسه ضمن اعلام اینکه ثبت نام مسابقه طراحی پوشش اسلامی اغاز شده و تا ۲۰ شهریور ادامه می باید گفت: پوشش افراد در جوامع مختلف تنها یک تن پوش صرف قلمداد نمی شود بلکه معرف هویت، فرهنگ، سبک زندگی و بسیاری دیگر از شاخص های آن جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه این طراحی پوشش صرفا مختص بانوان نیست و مردان و کودکان را نیز شامل می‌شود  ادامه داد: از این رو، پوشش یک بانو و همچنین مرد مسلمان ایرانی نیز باید درخور شأن و منزلت جایگاه رفیع این کشور اسلامی باشد.

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر پردیس افزود:  شورای اسلامی شهر پردیس در راستای توسعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده و یکی از مهمترین برنامه پیش روی این مجموعه برپایی مسابقه بزرگ استانی طراحی پوشش ایرانی اسلامی است.

موسوی جوردی اضافه کرد: این اقدام فرهنگی و هنری در سایه تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر پردیس، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، آموزش و پرورش، اتاق اصناف و مرکز فنی و حرفه ای پردیس با دو هدف گسترش فرهنگ بهره گیری از لباس های وزین و زیبای ایرانی اسلامی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان البسه در شهر پردیس در سال «حمایت از کالای ایرانی» اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا، این مسابقه که با جوایز نفیسی برای نفرات برتر همراه است در سرفصل هایی شامل طراحی لباس، طراحی جواهرآلات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش و مقاله علمی و دانشجویی برگزار می شود.

لازم به ذکر است که این مسابقه محدود به شهر و شهرستان پردیس نیست و سایر هنرمندان از سراسر استان تهران می توانند در آن شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز