خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان مازندران :

مهمترین معضل کشور،فقر مهارتی جوانان است

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۶۹۶

سرپرست اداره کل فنی وحرفه ای استان مازندران می گوید: مهمترین معضل کشور،فقرمهارتی جوانان است وآموزش می تواند بستراشتغال آنان را فراهم نماید.

به گزارش "ایلنا" از ساری؛ سید حسین درویشی که امروز به منظورتشریح برنامه های فنی وحرفه ای استان درسال گذشته واهم برنامه های سال جاری درجمع رسانه ها صحبت می کرد؛ گفت: برای کاهش دغدغه های مسئولان نظام و به ویژه مقام معظم رهبری در بحث اشتغال و در سال حمایت از کالای ایرانی ؛ نگاه مسئولان فنی و حرفه ای کشوری واستانی در سال جاری ویژه خواهد بود.

این مقام مسئول با تاکید براین نکته که تحریم ها و تهدیدات را باید به فرصت های بی نظیری تبدیل کنیم، سازمان فنی وحرفه ای برای انجام رسالت خطیرخویش نیازمند حمایت های ویژه است و در این راستا نگاه خاص مسئولان ما را برآن می دارد که تلاش ویژه ای برای ارتقاء مهارت جوانان داشته باشیم و با توجه به نیاز بازار برنامه های خود را تدوین نماییم.

سرپرست اداره کل فنی وحرفه ای مازندران با اشاره به فعالیت 20 مرکز فنی و حرفه ای دولتی و 176 کارگاه دراستان می گوید: درسال گذشته تعهد این اداره کل 6 میلیون و267 هزارنفرساعت مهارت آموزشی بوده وآنچه محقق شد، 6 میلیون و 861 هزارنفرساعت آموزش مهارتی است که رشد 110 درصدی را درپی داشته است.

به گفته وی درسال 96، 3هزارو 206 دوره آموزشی درسطح 782 حرفه اجرایی شده است.

"درویشی " از فعالیت 900 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در استان خبر داد و گفت: بیش از یک هزارمربی فعال دراین بخش فعالیت می کنند وسال گذشته 6 میلیون و 946 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در این بخش اجرایی شده است.

او با بیان این مطلب که 75 درصد مخاطبان آموزش های فنی و حرفه ای در استان جوانان هستند، می گوید: ازمجموع 75 هزار نفری که در مازندران آموزش های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند، 58 هزار نفر را جوانان تشکیل می دهند.

سرپرست فنی وحرفه ای استان مازندران به فعالیت های این اداره کل درباره مهارت آموزی سربازان ودانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه اشاره کرده و درباره مراکزی که در سال جاری افتتاح خواهند شد ، گفت: مرکزفنی و حرفه ای ویژه خواهران ساری با پیشرفت فیزیکی 85 درصد تا پایان سال جاری افتتاح می شود همچنین مرکز آموزش هتلداری در شهرستان رامسر با پیشرفت فیزیکی 90 تا 95 درصد درهفته دولت یا تاپایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

وی دربخش دیگری ازصحبت های خود درباره طرح "ایران مهارت" هم گفت: استان مازندران در اجرای این طرح جز استان های پیشرو بوده و در سال جاری برنامه های گسترده ای را در این خصوص خواهیم داشت.

لازم به ذکر است گفت و گوی مبسوط سید حسین درویشی،سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران  با خبرگزاری کار ایران ( ایلنا ) بزودی منتشر می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز