خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران در گفتگو با ایلنا:

30 پروژه بهزیستی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۹۰۶

مدیر کل بهزیستی مازندران، گفت: در هفته دولت 30 پروژه بهزیستی در استان مازندران به بهره برداری می رسد.

دکتر سعید آرام  در گفتگو با ایلنا در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دولت امید در سالن ارشاد ساری ،اظهارداشت: ، توانمند سازی جامعه هدف از جمله اهداف مهم سازمان بهزیستی محسوب می شود.
وی افزود: زمینه استقلال اقتصادی و اجتماعی برای جامعه هدف به خوبی فراهم است و علاوه بر آموزش فنی و حرفه ای تسهیلات کم بهره نیز به این قشر از جامعه هدف پرداخت می شود.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال 94 بیش از دو هزار و 500 اشتغال پایدار برای جامعه هدف ایجاد شده است ، گفت: 1400 زن سرپرست خانوار از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.
وی عنوان کرد: تاکنون 1500 زن سرپرست خانوار و 2 هزار معلول روستایی از محل بیمه عشایری ، بیمه شدند که این اقدام برای نخستین بار بصورت پایلوت از استان مازندران شروع شده است.
آرام  ادامه داد: این سازمان در نظر دارد تا در سالجاری برای 3 هزار نفراز جامعه هدف در صورت تحقق تسهیلات مورد نظرایجاد اشتغال کند .
 وی به نمایشگاه  دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سالن ارشاد ساری اشاره کرد و گفت: فضای نمایشگاه عمدتا در مسیر خدمات دولت تدبیراست که می تواند اقدامات دولت را در طی این سه سال به جامعه ارائه کند .
آرام افزود: استقبال و مشارکت دستگاه ها در این زمینه خوب بوده است ومی طلبید تا  تلاش مدیران در جهت تحقق شعار دولت به مردم معرفی شود.
آرام با اشاره به خدمات بهزیستی مازندان در راستای حمایت از جامعه هدف ، عنوان کرد:  بهزیستی مازندران تاکنون توانست اقدامات بسیار ارزنده ای در موضوعات مختلف اجتماعی برای جامعه  هدف تبیین کند و توانست در طی این سه سال رتبه اول را در ایجاد اشتغال برای جامعه هدف درکشور را به خود اختصاص دهد.
مدیر کل بهزیستی مازندران ، گفت: گسترش مراکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،خدمات مربوط به اورژانس اجتماعی  از جمله خدمات این نهاد به جامعه هدف محسوب می شود.
آرام ، گسترش مراکز پیشگیری، ارائه خدمات مربوط به اورژانس اجتماعی را از دیگر اقدامات شایسته این نهاد عنوان کرد و افزود: خط 123 برای افزایش خدمات مشاوره ای به جامعه هدف از سوی سازمان بهزیستی در استان مازندران فعال شد.
وی ادامه داد: با فعال کردن این خط ، در بحث ارائه خدمات رشد 400 درصد و خدمات مراجعه حضوری و اقدامات سیار 300 درصد رشد در راستای خدمات به جامعه هدف داشتیم.
آرام ، افزود: صد درصد روستاهای مازندران تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه  قرار گرفته و در تمامی روستاهایی که بیش از 20 خانوار دارند "روستا مهد" ارائه کردیم و اکنون 470 "روستا مهد " در روستاهای مازندران راه اندازی شد.
وی به خدمات دولت تدبیر و امید در جامعه اشاره کرد و افزود:  با تدابیر اتخاذ شده از سوی سازمان بهزیستی مازندران مراکز مشاوره و ارائه خدمات مشاوره ای از 40 مرکز به 110 مرکز ارتقاء یافت.
مدیر کل بهزیستی مازندران به رشد 50 درصدی پیشگیری از اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت:بیش از 90 درصد از کودکان جامعه هدف غربالگری بینایی شدند.
وی، غربالگری شنوایی بیش از 90 درصد از کودکان جامعه هدف را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان کرد و افزود: 180 کودک که دارای اختلالات شنوایی بودند شناسایی شده و اقدامات لازم برای ناشنوا شدن آنان در آینده  انجام شده است.
آرام  خدمات به معلولین تحت پوشش این سازمان را از دیگر خدمات این سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمامی شهرستان های مازندران واجد مراکز توانبخشی هستند و نیاز نیست معلولین برای پذیرش خدمات به شهرهای مجاورمراجعه کنند.
وی ادامه داد: تامین نیازهای اولیه معلولین یکی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید بوده است که در همین راستا لوازم مورد نیاز معلولین از قبیل ویلچر، سمعک و... در اختیار آنان قرار گرفت.
آرام ، افزود: تمامی زنان سرپرست خانوار که نوبت انتظار خدمات بهزیستی استان بودند از خدمات این سازمان بهره مند شدند و هیچ زن سرپرست در انتظارنوبت خدمات نیست.
مدیرکل بهزیستی مازندران به 30 پروژه های  مختلف آماده افتتاح این سازمان در هفته دولت  اشاره کرد و گفت:مرکز اورژانس اجتماعی آمل، مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست قائمشهرکه (صدرصد اعتبار آن از سوی خیرین تامین شده است)،مرکز آموزشی  و توانبخشی بیماران روانی مزمن  زنان در ساری و نمایندگی بهزیستی در کیاسر از جمله پروژه های مهم این سازمان به شمار می آید که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز