خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

بیکاری در کردستان ۱.۵ درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۲۸۵

استاندار کردستان از کاهش ۱.۵ درصدی بیکاری در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا در شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: خام‌‌‌فروشی یکی از چالش‌‌های امروز استان است که امروز با آغاز عملیات اجرایی سه طرح صنعتی بزرگ این معضل محدود می‌‌شود.

وی ادامه داد: کردستان یک درصد از سهم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که تنها ۰/۵۱ سهم مالیات دارد.

استاندار کردستان وضعیت واحدهای مرغداری استان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: کردستان در غرب و شمال کشور رتبه اول تولید مرغ را با ۸۵ هزار تن دارد که ۳۰ درصد آن مصرف استان و مابقی به سایر نقاط ارسال می‌‌شود.

مرادنیا خواستار ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود کم بانک‌‌‌ها به واحدهای تولیدی شد و تصریح کرد: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی مشکل دار بانک ها می توانند نسبت به این مقدار وجه مبادرت ورزند.

به گفته وی، دو بند از طرح توسعه سرمایه‌‌‌گذاری در غرب و شرق کشور به کردستان اختصاص دارد که می‌طلبد ۱۵ درصد بیشتر از سهم تعیین شده شرکت‌‌های دولتی در شهرهای مرزی استان سرمایه‌‌گذاری شود.

استاندار کردستان افزود: برحسب آمارهای سازمان برنامه و بودجه کردستان با کاهش ۱.۵ درصدی بیکاری در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ برخوردار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز