خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛

تاکید معاون وزیر صنعت بر لزوم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۵۵۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر لزوم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه نسبت به همکاری در خصوص منطقه ویژه اقتصادی مریوان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی روز سه‌شنبه در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه کردستان ظرفیت هدایت استان‌های دیگر را از جنبه اقتصادی دارد، افزود: وجود سه بازارچه مرزی به عنوان یک مزیت قابلیت حمایت از اقتصاد کشور را دارد.

وی اظهار داشت: از مجموع ۲۹ شهرک صنعتی در استان تنها ۱۹ شهرک فعال هستند، بر همین اساس توسعه شهرک ها را در راستای تقضا محوری حرکت دادند می تواند مفید به فایده واقع شود.

نجفی عنوان کرد: درصددیم طرح های وابسته به صنایع کوچک را در استان با مشارکت شرکت های توسعه ای در قالب آمایش سرزمین اجرا و عملیاتی کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم فعال کردن معادن کوچک در استان تاکید کرد و افزود: در این راستا بر آماده سازی بستر و زنجیره های تامین از تولید تا مصرف در بازار مبادرت می ورزیم.

نجفی برای پیشبرد توسعه شرکت شهرک های صنعتی در استان رعایت تمهیداتی را لازم دانست و گفت: استخراج آمار حقیقی تولید کنندگان و واحدهای تولیدی و نیز واگذاری و واسپاری تسهیلات کارآفرین به صاحبان فن و کار بلد جهت ماندگاری سرمایه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه سه ماه فرصت برای مطالعه مزیت‌های استان به کردستان داده می‌شود، افزود: اولویت امروز ایجاد اشتغال است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بیست روستای استان کارگاه‌های تولید پوشاک راه‌اندازی خواهد شد و باید این موضوع نیز پیگیری شود.

نجفی عنوان کرد: دستورالعملی برای واحدهای صنعتی به استان داده شده که اعتبار واحدها از محل صندوق توسعه ملی است و باید به طرح‌هایی اختصاص یابد که اشتغال ایجاد کند و بازار کار داشته باشد.

وی به منطقه ویژه بانه اشاره کرد و گفت: باید این طرح عملیاتی و به کار منطقه سرعت داده شود اما منطقه مریوان نیز نیازمند روند فرایند لازم است تا عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز