خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت

اصناف چراغ خاموش سالانه بیش از ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۳۳۴

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: اصناف بدون دریافت تسهیلات و به صورت چراغ خاموش سالانه بیش از ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می کنند لذا این رویکرد و باور در مسئولان ایجاد شده اصناف سهم بزرگی در اقتصاد کشور دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، یداله صادقی در نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با بیان اینکه سهم اصناف در اشتغال بالاست، بر لزوم پیگیری اخذ تسهیلات در قالب بسته حمایتی برای اصناف تاکید کرد.

وی اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی و همچنین قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای رونق اشتغال و کارآفرینی ضروری دانست و تصریح کرد: لایحه اصلاح  و همچنین دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده به مجلس شورای اسلامی  ارائه شده است.

صادقی ادامه داد: ما از واحدهای صنعتی بزرگ انتظار ایجاد شغل نداریم لذا با حمایت از صنایع کوچک و متوسط از جمله اصناف می توان اشتغال ایجاد کرد.

معاون وزیر صنعت همچنین به لزوم ورود به کسب و کارهای نوین اشاره کرد و با اشاره به تغییرات تکنولوژی در دنیای امروز اظهار کرد: اصناف سنتی باید به جای مقاومت در برابر تکنولوژی و فعالیت در فضای مجازی تلاش کنند شرکت‌های هلدینگ را در حوزه‌های خود ایجاد کنند. نفوذ تکنولوژی قابل کنترل نیست.

وی در عین حال تصریح کرد: به جز چند کشور پیشرفته سهم فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و اینترنتی کمتر از ۲۰ درصد است و در ایران نیز قانون حداکثر این رقم را ذکر کرده است ضمن اینکه چنین ظرفیتی در ایران وجود ندارد. در حال حاضر این سهم در کلان شهرها ۷ تا ۸ درصد ، در دیگر شهرها ۵ درصد و در شهرهای کوچک بین یک تا دو درصد برآورد می شود.

صادقی این موضوع را هم گفت که بسیاری از فعالان عرصه کسب و کارهای اینترنتی تمایل داشتند که در قالب مجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری ، کار و یا معاونت علمی ریاست جمهوری کار کنند اما با تلاش های انجام شده و به منظور کنترل بر این پدیده مقرر شد که باید فعالیت این بخش زیرنظر اصناف باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز