خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد:

برگزاری دوره آموزشی برای 100 هزار نفر از کارکنان واحدهای صنعتی

معاون وزیر صنعت, معدن و تجارت از برگزاری دوره آموزشی برای 100 هزار نفر از کارکنان و مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی در جلسه کارگروه ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح‌های نیمه‌تمام استان اردبیل گفت: امسال در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی, سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای 100 هزار نفر از کارکنان و مدیران واحدهای صنعتی علاوه بر برنامه های آموزشی سالیانه, دوره های آموزشی برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی سازمان در سال اقتصاد مقاومتی شناسایی واحدهای صنعتی مشکل دار و رفع مشکلات آنان و همچنین آموزش پرسنل واحدهای صنعتی در زمینه های کارآفرینی, بازاریابی و دانش فنی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به صدور 87 هزارو 659 پروانه بهره برداری در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد پروانه بهره برداری حدود 37 هزار و 120 فقره برای واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی صادر شده است.

 یزدانی به تشکیل کارگروه ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح‌های نیمه‌تمام در سطح استانها اشاره کرده و افزود: این کارگروه با شناسایی واحدهای صنعتی دارای بازار فروش که در تولید با مشکل روبه رو هستند، در جهت راه اندازی مجدد آنان اقدام خواهد کرد.

 وی ادامه داد: امسال برای حمایت از واحدهای راکد و دارای ظرفیت تولید کالاهای رقابت پذیر و طرح های نیمه فعال صنعتی، تسهیلات 16 هزار میلیارد ریالی درنظر گرفته شده که با تحقق این امر برای 184 هزار و 500 نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به همگرایی و همراهی تمامی دستگاهها در سال جدید اشاره کرد و گفت: تغییر نگرش در بانکها, سازمانهای امور مالیاتی و تامین اجتماعی نسبت به بخش صنعت زمینه را جهت  پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد کرد.

کد خبر : ۳۶۵۵۸۱