خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خبر داد:

تملک هزار و 243 واحد و طرح صنعتی توسط بانک‌ها در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از تملک هزار و 243 واحد و طرح صنعتی توسط بانک ها در شهرکهای صنعتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، یزدانی در خراسان رضوی  در نشستی با حضور استاندار، تشکلهای صنعتی و مسئولین دستگاههای اجرایی ذیربط  این استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، تاکیدات رییس جمهور و سیاستهای وزیر صنعت، معدن و تجارت، در خصوص تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ریاست استانداران افزود: کارگروه ایجاد رونق در کارگاه های کوچک و متوسط صنعتی به عنوان زیرمجموعه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانهای کشور، شکل گرفته است.

وی به اهمیت صنایع کوچک در کشور تاکید و تصریح کرد: امروز رسالت نخست ما حمایت از صنایع کوچک است و مسئولان نظام هم بر آن تاکید دارند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت: برای حمایت از واحدهای راکد و دارای ظرفیت تولید کالاهای رقابت پذیر و طرح های نیمه فعال صنعتی، تسهیلات 16 هزار میلیارد ریالی درنظر گرفته شده و این واحدها از حمایت برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به آمادگی شهرکهای صنعتی برای پذیرش سرمایه‌گذاران تصریح کرد: در این راستا حمایت های متعددی برای سرمایه گذاران صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: باید از تمام سازوکارها و ظرفیت ها و پتانسیل های استان ها جهت ایجاد حرکتی جدید در حوزه اقتصادی استفاده کرد چرا که هدف ما امید بخشی و ایجاد رضایتمندی بیشتر در جامعه است.

یزدانی خاطرنشان کرد: با وجود نقش صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در چرخه اقتصادی و اشتغال اما این صنایع با توجه به ساختار آسیب پذیرتر بوده، لذا باید توجه بیشتری به این بخش شود.

کد خبر : ۳۶۳۴۸۸