خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

مهم‌ترین فعالیت‌های اتاق در سال95 / از شناسایی و حذف قوانین مزاحم تا میزبانی از 200 هیئت خارجی

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۳۴

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال گذشته اتاق ایران برنامه های منظم و مدونی برای میزبانی از هیئت ها و اعزام هیئت های ایرانی به خارج از کشور داشت که نتایج آن کاملا ملموس است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص مهمترین عملکرد پارلمان بخش خصوصی کشور در سال 95 گفت: بیشترین توان اتاق ایران بر روی شناسایی قوانین و مقررات مزاحم و مخل حوزه کسب و کار بود.

 سلاح ورزی ادامه داد: ما توانستیم این قوانین را شناسایی کنیم و تا جائی که در توان ما بود آنها را به بخش‌های مربوطه معرفی کنیم. ضمن این که بحث استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان نیز یکی دیگر از مواردی بود که اتاق توانست آنرا محقق کند.

 وی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال نیز با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی مبنی بر محاسبه مالیات بنگاه های کوچک و متوسط در  سال 94 بر اساس خود اظهاری  مودیان و بررسی اسناد و دفاتر توسط تامین اجتماعی در صورت وجود شکایت یا مغایرت در مدت 6 ماه توانستیم نشان دهیم که پارلمان بخش خصوصی کشور تا چه حد تعامل خوبی با دولت دارد.

 سلاح ورزی در خصوص حضور بیش از 200 هیئت تجاری خارجی در سال 95 و بهره مندی اتاق از آن گفت: در سال گذشته اتاق ایران برنامه های منظم و مدونی برای میزبانی از هیئت ها و اعزام هیئت های ایرانی به خارج از کشور داشت که نتایج آن کاملا ملموس است. ضمن آنکه جلسات متناظر و هم صنفی که اتاق ایران بین شرکت های داخلی و خارجی به صورت تخصصی برگزار کرد منجر به عقد تفاهم نامه و قراردادهای خوبی شد. البته در برخی از حوزه ها مانند امور بانکی، اتاق از لحاظ قانونی اختیاری نداشت تا در آن ورود کند.

 نایب رئیس اتاق ایران در پایان تصریح کرد:با وجود این فعالیت‌ها، برخی بد اخلاقی های انتخاباتی در سال 95 صورت گرفت و عده‌ای سعی کردند با مطرح کردن حقوق های نجومی کارشناسان و کارمندان اتاق و حتی هیئت رئیسه این جو مثبت در اتاق را تحت تاثیر قرار دهند که خوشبختانه ثابت شد حقوق‌ها، همگی متعارف و اعضای  هیئت رئیسه به صورت افتخاری به بخش خصوصی خدمت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز