خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

وضعیت برق ، محور جلسه مجمع نمایندگان استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۵۷۱

با حضور مجمع نمایندگان استان و مدیران‌عامل شرکت برق منطقه‌ای و توزیع برق استان آخرین وضعیت تولید، توزیع و مصرف برق در استان مرکزی بررسی شد.

به گزارش ایلنا از اراک، در این جلسه شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر، محمد الله‌داد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی و بادرستانی مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند ضمن ارایه گزارشی از میزان مصرف برق و بروز برخی مشکلات  به خاطر خاموشی‌ها ارایه دادند .

ابراهیمی نماینده شازند در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به شرایط خاموشی‌ها در سطح کشور و محدودیت‌های که در زمینه تولید و توزیع برق پیش آمده این جلسه تشکیل شد .

وی ادامه داد: عمده مشکلات پیش آمده در تولید برق در مناطق جنوب کشور است که این محدودیت‌ها قرار است به شکلی مدیریت شود که در ساعاتی که صنایع و کسبه از برق استفاده می‌کنند خاموشی کمتری داشته باشیم اما بخشی از خاموشی ها اجتناب ناپذیر است .

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: مجمع نمایندگان با دستگاه‌های مختلف و متناسب با شرایط به وجود آمده جلسه برگزار خواهد کرد که قرار است بحث آب هم با حضور مدیران حوزه آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی بررسی شود .

ابراهیمی افزود: وضعیت آب هم از نظر کشاورزی و شرب با محدودیت‌های روبه رو شده که در این رابطه هم تصمیماتی اخذ خواهد شد.

وی گفت: بحث خرید محصولات کشاورزی و مباحث مربوط به تعاونی‌ها، اشتغال و تامین اجتماعی هم بررسی می‌شود و در نهایت مجمع نمایندگان با آیت الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی دیدار می‌کنند.

شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر هم با اشاره به روزهای گرم سال و محدودیت در تولید برق ضمن عذرخواهی به خاطره برخی خاموشی ها و قدردانی از همکاری مردم و صاحبان صنایع در صرفه جویی مصرف برق از آنها خواست این روند را همچنان ادامه دهند تا کشور از این وضعیت خارج شود .

شبیهی به افزایش بیش از 57 هزار مگاواتی پیک بار مصرف برق در کشور اشاره کرد و افزود: مردم عزیزمان می توانند با رعایت برخی اصول و کارهای ساده خاموشی‌ها را کاهش دهند.

وی خاموشی لامپ‌های اضافه، تنظیم درجه کولرها روی 24 تا 26 درجه، استفاده از نور روزانه برای روشنایی منازل، خاموش کردن تمام وسایل برقی و سرمایشی بعد از ساعات اداری را از راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق دانست و افزود: در استان مرکزی پیک بار تقریبا 2800 مگاوات هست و در برق منطقه‌ای باختر 1200 مگاوات و از نظر ظرفیت‌هایی که در استان مرکزی داریم چه در حوزه تولید، توزیع و انتقال هیچ محدودیتی ما نداریم ولی به هر حال این یک عامل کشوری است که باید یک شبکه بزرگ سراسری را همراهی کنیم .

شبیهی افزود: در سطح کشور بیش از 8 و نیم تا 10 درصد رشد مصرف برق  نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز