خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم خمین مطرح کرد:

مصلحت استان در آمدن مدیری سمنانی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۲۷۲

نماینده مردم خمین در مجلس با تاکید بر استفاده از مدیران بومی گفت: مصلحت استان در آمدن مدیری سمنانی نیست.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایلنا ضمن بیان مطلب فوق گفت: هرچند که وضعیت فعلی نسبت به گذشته امیدوار کننده تر شده است ولی همچنان با مطلوبیت مد نظر فاصله دارد به طوری اگر بخواهیم نیاز های امروز را با تحرک، احساس مسئولیت و مدیریت جهادی بسنجیم قطعا باید گفت که جای خالی بسیاری از امور مشاهده می شود.

محمدابراهیم رضایی،  ادامه داد: اگر بنا باشد همین روند در استان مرکزی ادامه یابد قطعا نمی توان دست آورد چندانی کسب کرد. توجه داشته باشید که کسب این دستاوردها اکثرا به حوزه مدیریت استان بر می گردد چرا که در حال حاضر تحرکات لازم در بخش های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی وجود دارد اما این بخش مدیریتی است که باید مسیر را برای هموار کردن راه توسعه تسهیل کند.

وی ضمن بیان اینکه شخصا همواره بر انتصاب مدیران بومی تاکید داشته ام، اظهار داشت: تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی در نشست های گوناگون به شدت بر استفاده از نیروهای بومی تاکید کرده اند تا جایی که هیچ نشستی بین تیم مدیریتی استان و مجمع نمایندگان برگزار نشده که در آن صحبت از تقویت نیروهای بومی مطرح نشده باشد چرا که معتقد هستم هرچقدر حفظ و تقویت مدیران بومی هزینه زا باشد بلاشک در بلند مدت به صلاح استان خواهد بود.

رضایی، اصلی ترین توصیه به استاندار را استفاده از کادر بومی دانست و گفت: هر زمانی که سخن از تغییر مدیریت در مجموعه ای مطرح شده، مجمع نمایندگان استان تنها پشتیبان گزینه بومی بوده و استاندار مرکزی نیز از این مهم حمایت داشته است.

نماینده مردم خمین ادامه داد: باید توجه داشت که انتصاب مدیران کل استانی از دو جهت تاثیر گذار می باشد، دو جهتی که شامل وزارت خانه یا سازمان مربوطه و تیم مدیریتی استان است. معمولا وزارت خانه ها گزینه هایی را پیشنهاد می دهند که مورد مشورت با استاندار مرکزی قرار می گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا مقرر شده مدیری غیر بومی از استان سمنان بر مدیرکلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی منصوب شود گفت: این امر در حد صحبت مطرح شده که بنده به همراهی مجمع نمایندگان با نظری محکم نسبت به آن اتخاذ موضع کرده ام تا مدیری غیر بومی در استان مرکزی حاضر نشود و ظرفیت های استانی مورد بی توجهی قرار نگیرد.

نماینده مردم خمین ادامه داد: ممکن است هرشخصی در هرسمتی به استاندار پیشنهاد انتصاب جدیدی را در مسند مدیرکلی میراث فرهنگی بدهد اما جناب «آقازاده» شخصا باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

وی افزود: به دنبال مطرح شدن گزینه های غیر بومی برای مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، شخصا غیر مصلحت بودن این مسئله را اعلام کرده ام چرا که باور دارم می بایست مدیریت ها بومی باشد که به دنبال این مهم گزینه ای که از استان سمنان قرار بود وارد مرکزی شود با رفتن به خراسان شمالی، منتفی شد و دیگر نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز