خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا مطرح کرد:

مأموریت‌های اولویت‌دار پلیس در سال جاری

کد خبر : ۶۴۴۲۳۵

فرمانده نیروی انتظامی، مأموریت‌های اولویت‌دار پلیس را در سال جاری تشریح و تاکید کرد: اولویتم در انتصابات مصلحت سازمان، پیشبرد اهداف و مأموریت‌ها است و همواره بر حفظ حرمت و شخصیت افراد تأکید داشته‌ام.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری در آیین تکریم و معارفه تعدادی از معاونان و فرماندهان ناجا ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه معصومه(ع) و آغاز دهه کرامت گفت: به تمام عزیزانی که امروز مسئولیت گرفتند تبریک می‌گویم و از خدمات شایسته فرماندهان در حوزه‌های مسئولیتی قدردانی می‌کنم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شرف یابی جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فروردین ماه سال جاری اظهارکرد: معظم له در این نشست بر اولویت بندی برنامه ها و مأموریت های کاری، تعیین مسئول برای پیگیری مجدانه اولویت‌ها تا حصول نتیجه و موضوع «جانشین» و «همتاپروری» توصیه و تأکید کردند.

وی ادامه داد: در نیروی انتظامی نیز اولویت و مأموریت‌های کاری در سال ۹۷ مشخص شده است و امور بر مبنای تعیین اولویت‌های راهبردی پیگیری و اجرایی می شود.

تشریح اولویت‌های هفت گانه مأموریتی پلیس در سال جاری

اشتری در ادامه اظهارکرد: اشراف اطلاعاتی با تأکید بر پیش‌بینی و مدیریت بحران‌های اجتماعی، ارتقای توان و آمادگی عملیاتی به ویژه در مرزبانی، یگان ویژه و یگان امداد، ارتقای کمی، کیفی و تحول اساسی در مأموریت‌های کلانتری و پاسگاه‌ها بخشی از اولویت‌های مأموریتی نیروی انتظامی در سال جاری است.

وی اضافه کرد: تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و آسیب‌ها در فضای حقیقی و مجازی با تأکید بر مفاسد اخلاقی، کاهش تلفات جاده‌ای، تعیین سهم سایر دستگاه‌ها و مسئول‌سازی آن‌ها، تشدید مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر از دیگر اولویت‌های پلیس در سال جاری به شمار می‌آید.  

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه علاوه بر احصاء و تعیین مهمترین مأموریت‌های پلیس در سال جاری، اولویت‌هایی به عنوان وظایف سازمانی تعریف و تدوین شده است، اظهارکرد: ارتقا و تعمیق معنویت، روحیه ولایت مداری، مدیریت جهادی، نوآوری و ابتکار عمل، ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های عمومی، تخصصی و تداوم اقدامات قرارگاه جهادی بخشی از این اولویت‌های درون سازمانی به شمار می‌آید.

اشتری ادامه داد: ارتقای صیانت و سلامت سازمان و کارکنان، تداوم فعالیت قرارگاه صیانت، ارتقای معیشت و منزلت کارکنان نیز از اولویت‌های پلیس برای سال جاری از بعد درون سازمانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت ارتقای معیشت و منزلت کارکنان، اظهارکرد: سال گذشته گام‌های مطلوبی در این حوزه برداشتیم و عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه تا حدودی جبران شده است. اقدامات در این حوزه به جد پیگیری می‌شود تا تمام مطالبات کارکنان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی روند جذب و گزینش، برون‌سپاری کمی و کیفی خدمات انتظامی و ساماندهی بخشی از مأموریت‌ها در این حوزه از دیگر اولویت های درون سازمانی نیروی انتظامی است. به لطف الهی از زمان هدف‌گذاری تاکنون در حوزه‌های اولویت بندی شده، اقدامات خوبی صورت گرفته است و ان شاءالله این روند ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اظهار کرد: دشمنان به‌ویژه در رأس آنان آمریکا همواره به دنبال توطئه و سناریوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. در چنین شرایطی همواره باید با اشراف اطلاعاتی و آمادگی کامل، هرگونه تهدید و تحرکی را رصد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده هر کجایی که با آمادگی کامل و اشراف اطلاعاتی در میدان حاضر شدیم به موفقیت دست یافتیم، گفت: ان شاء الله با عنایت خداوند متعال، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، هوشمندی نیروهای مسلح و حضور پشتیبانی مردم همیشه در صحنه همواره شاهد ناکامی دشمنان خواهیم بود.

ما مدافع انقلابیم

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خطاب به فرماندهان، مسئولان و مدیران ارشد ناجا اظهار داشت: شرط مسئولیت پذیری؛ تعهد و وظیفه شناسی است و همواره باید برای انجام هر مأموریتی با تمام توان و با درایت عمل کرد.

سردار اشتری مطرح کرد: "ما نیرو و مدافع انقلابیم" و وظیفه داریم تا پای جان از نظام، انقلاب، ارزش های دینی و انقلابی دفاع و صیانت کنیم.

وی با اشاره به حوادث دی ماه سال گذشته، عنوان کرد: خوشبختانه این حوادث با هوشمندی و در صحنه مدیریت شد، قطعا رویکرد نیروی انتظامی در هر برهه از زمان و شرایطی صیانت از امنیت و آرامش مردم است، هرگز به قانون شکنان و هنجارشکنان اجازه جولان نخواهیم داد.  

جوانان امروز چون رزمندگان دوران دفاع مقدس برای صیانت از کشور آماده اند

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: با وجود کمبود امکانات دفاعی و نظامی در هشت سال دفاع مقدس و علی رغم اینکه دشمن حامیان بسیاری داشت، شاهد بودیم که رزمندگان اسلام چگونه غرورآفرینی کردند، باید بگویم امروز و در این دوران هم جوانان ما نسبت به کشور، ناموس، آرامش و امنیت، تعصب و غیرت دارند؛ اگر خدایی نکرده اتفاقی در کشور بیفتد اگر این جوانان بیشتر از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نقش آفرینی داوطلب نباشند قطعا کمتر نخواهد بود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به جانفشانی مدافعان حرم، یادآور شد: در این عرصه همگان شاهد بودند که جوانان انقلاب امروز چگونه برای صیانت از ساحت مقدس حرم ائمه معصومین(ع) داوطلب شدند، جوانان این مرز و بوم همواره باعث افتخار و سرافرازی هستند.

وی تأکید کرد: امروز جوانان ما روحیه جهادی دارند و با این روحیه در حوزه‌های مختلف برای کشور افتخار آفریدند به طوری که شاهد پیشرفت های شگرف جمهوری اسلامی ایران در حوزه های علمی، پزشکی، علوم انسانی، دفاعی و ... هستیم.

مصلحت سازمان و پیشبرد مأموریت ها اولویت غیرقابل انکار

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود به تودیع و معارفه چند تن از فرماندهان و معاونان ناجا پرداخت و گفت: پویایی یک سازمان منوط به جابجایی و تغییرات مدیریتی است که البته این تغییرات باید مبتنی بر منطق و مصلحت باشد.

وی با بیان اینکه همواره در انتصابات، انقلابی گری، مدیریت جهادی، ولایت مداری و کارآمدی افراد برایم ملاک بوده است، تأکید کرد: اولویت بنده در انتصابات مصلحت سازمان و پیشبرد اهداف و مأموریت ها است و همواره بر حفظ حرمت و شخصیت افراد تأکید داشته و دارم.

سردار اشتری ادامه داد: امروز خوشبختانه شاهد حضور و فعالیت مدیران جهادی، انقلابی، ولایی، دانشی و ... در نیروی انتظامی هستیم و باید فرصت خدمتگزاری را قدر بدانیم تا سرباز شایسته‌ای برای امام عصر (عج ) و ولایت باشیم.

وی خطاب به فرماندهان، مدیران و مسئولان ارشد ناجا تأکید کرد: به خود و شما عزیزان توصیه می‌کنم که وقت را نباید از دست داد که فرصت ها در چشم بر هم زدنی در حال گذر است، باید  قدر این فرصت ها را دانست و از هر لحظه برای خدمتگزاری به مردمان عزیز بهره ببریم.

معرفی سردار نوری نژاد به عنوان ریاست بازرسی کل ناجا

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به انتصاب سردار "محمد علی نوری نژاد"؛ به عنوان رئیس بازرسی کل ناجا، بیان کرد: ایشان چهره‌ای شناخته شده در نیروی انتظامی هستند و مسئولیت های مختلفی داشته اند، سردار "نوری نژاد"؛ فردی کارآمد، متدین، پیگیر، وقت گذار در امور، دقیق هستند و شاهد بودیم در دوران مسئولیت در بنیاد تعاون ناجا به عنوان مدیر عامل گام های خوبی در حوزه انضباط بخشی اقتصادی برداشتند و ان شاءالله در بازرسی کل ناجا نیز منشأ خیر و برکات باشند.

تأکید بر نظارت توأم با قاطعیت و جدیت

سردار اشتری با اشاره به نقش اثرگذار معاونت بازرسی کل ناجا در پیشبرد اهداف، تأکید کرد: همواره بر نظارت دقیق و میدانی تأکید ویژه‌ای داشته و دارم و معتقدم نظارت باید با قاطعیت و جدیت همراه باشد و نظم، انضباط و رعایت مقررات و دستورات سلسله مراتبی، باید به خوبی اجرایی شود.

تقدیر از زحمات سردار مجرد؛ رئیس پیشین بازرسی کل ناجا

فرمانده ناجا ادامه داد: لازم می‌دانم از زحمات صادقانه سردار "محرم مجرد"؛ ریاست پیشین بازرسی ناجا نیز تشکر و قدردانی کنم که همواره از ایشان صداقت، امانت داری، اظهارنظر فارغ از سلیقه نگری دیدم و ایشان پس از این در مسئولیت" مشاور فرمانده ناجا " ایفای نقش خواهند کرد.

انتصاب سردار احمد نوریان؛ به عنوان معاون اجتماعی ناجا

سردار اشتری در ادامه سردار "احمد نوریان" را به عنوان معاون جدید اجتماعی ناجا معـرفی و عنوان کرد: سردار "نوریان" چـهره ای شناخته شده برای همگان و از بنیان گذاران اقدامات فرهنگی و اجتماعی در نیروی انتظامی هستند و ان شاءالله با اخلاص، تدین، دانش و تسلطی که بر امور اجتماعی و فرهنگی دارند منشأ آثار خیر و برکات در این حوزه باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت مأموریت معاونت اجتماعی، یادآور شد: مأموریت های این معاونت حساس و منوط به تصمیم گیری درست و دقیق در لحظه است.

قدردانی از زحمات شبانه روزی و تحول آفرین سردار سعید منتظرالمهدی

وی در ادامه اظهار داشت: شایسته است از زحمات شبانه روزی و تحول آفرین سردار دکتر" منتظرالمهدی" تشکر کنم، ایشان همواره و در هر لحظه پیگیر امور بودند و شاهد بودیم که با مجموعه های اصحاب رسانه تعامل خوبی داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: شاهد بودیم که سردار "منتظرالمهدی" در معاونت اجتماعی با تمام توان زحمت کشیدند به گونه‌ای که در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ارتقاء داشتیم، از زحمات مجدانه ایشان تشکر می کنم و از امروز ایشان به عنوان یک مشاور کارآمد و خوب در حوزه رسانه و عملیات روانی همراه ما خواهند بود.

سردار هابیل درویشی؛ مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا شد

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی سردار "هابیل درویشی" به عنوان مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا، عنوان کرد: ایشان در مدت کوتاهی که در معاونت مهندسی ناجا بودند انصافا منشأ آثار خیر  و اقدامات مطلوبی بودند و ان شاءالله در مسئولیت جدید نیز شاهد اقدامات مثمرثمری از سوی ایشان باشیم.

معرفی سردار ایرج کاکاوند به عنوان فرمانده یگان حفاظت از شخصیت های ناجا

وی در ادامه سردار"ایرج کاکاوند" را به عنوان فرمانده یگان حفاظت از شخصیت ها و دژبان ناجا معرفی و عنوان کرد: ایشان نیز فردی دلسوز، پیگیر و متعهد هستند و امید است شاهد تحول در این حوزه نیز باشیم.

قدردانی از زحمات پرویز آهی توسط فرمانده ناجا

فرمانده نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود با قدرشناسی از زحمات سردار "پرویز آهی"؛ فرمانده سابق یگان حفاظت از شخصیت های ناجا، بیان کرد: سردار "آهی" مدیری منضبط، با تحصیلات عالی، حائز ایده های مطلوب هستند که در حال حاضر به عنوان معاون هماهنگ کننده در دانشگاه علوم انتظامی امین مشغول خدمت می باشند، لازم می دانم از زحمات ایشان در حوزه حفاظت از شخصیت ها و دژبانی تشکر کنم.

سردار اشتری ادامه داد: خوشبختانه نیروی انتظامی همواره مورد لطف و توجه مقام معظم رهبری بوده است و باید برای کسب رضایت مندی پیش از پیش فرماندهی معظم کل قوا تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان فرمانده ناجا به مدیرانم اعتماد دارم، تأکید کرد: همواره باید از همه ظرفیت ها برای خدمتگزاری بیشتر و بهتر به مردم بهره بگیریم.

گفتنی است، پس از سخنان فرمانده نیروی انتظامی سردار" نوری نژاد"؛ رئیس بازرسی کل ناجا ضمن تشکر از حسن اعتماد سردار"اشتری" گزارشی از عملکرد خویش در بنیاد تعاون ناجا ارائه کرد.

همچنین سردار "محرم مجرد"؛ رئیس پیشین بازرسی کل ناجا عملکرد این معاونت را در دوره تصدی هشت ساله خود تشریح کرد.

ارائه گزارشی توسط سردار "هابیل دوریشی " از برنامه های پیش رو برای بنیاد تعاون ناجا بخش دیگری از برنامه های این مراسم تودیع و معارفه بود.

سردار احمد نوریان معاون اجتماعی ناجا شد

سردار "احمد نوریان" نیز با تبریک آغاز دهه کرامت و تشکر از حسن اعتماد فرمانده ناجا، با نزدیک شدن به اوقات شرعی نماز ظهر،  تشریح برنامه های پیش رو را به فرصت دیگر موکول کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز