خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری در برنامه نگاه یک:

نیروی انتظامی بدون هیچ حاشیه‌ای اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته را مدیریت کرد/ ۳۰درصد جرایم فضای مجازی در بسترهای پیام‌رسان خارجی است/ وقتی سراغ مافیا می‌رویم توصیه‌ها زیاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۷۴۷

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه در خصوص ایمنی خودروها با هیچ شرکتی تعارف نداریم، گفت: خودرو سازان باید حداقل‌ها را در مواردی مانند کیسه هوا، ترمز و ایمنی رعایت کنند.در صورت مشاهده عدم ایمنی خودروها که منجر به تلفات جانی شود به مقامات قضایی شکایت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا سردار حسین اشتری در برنامه نگاه یک به ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در سال گذشته پرداخت و گفت: حدود ۲/۵ میلیون نفر سال گذشته از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه برای شرکت در اربعین عبور کردند و ۳۰ هزار نیرو را برای پوشش بکار گرفتیم که بهترین سال خدمات رسانی و پوشش دهی انتظامی، امنیتی و ترافیکی مراسم اربعین بود.

وی به اغتشاشت دی ماه اشاره کرد و افزود: در اغتشاشات دی ماه،  پلیس به بهترین شکل و با هوشمندی و بدون هیچ حاشیه‌ای آن را مدیریت کرد.

فرمانده ناجا با اشاره به اغتشاشات خیابان پاسداران تصریح کرد: پلیس در قضیه پاسداران با اقتدار و هوشمندی عمل کرد و جلوی فتنه‌ای را که می‌توانست غائله‌ای به پا کند را گرفت.

سردار اشتری تاکید کرد: در چهارشنبه آخر سال ۳۰ درصد به نسبت سال گذشته کاهش مصدومیت و حوادث را داشتیم. همچنین امسال در تعطیلات نوروزی تعداد ۳۸ نفر کشته بیشتری در جاده های فرعی نسبت به سال گذشته داشتیم.

در خصوص ایمنی خودروها با هیچ شرکتی تعارف نداریم

وی به نقاط حادثه خیز جاده ها اشاره کرد و گفت: حدود ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که به مسئولین مربوطه اعلام کرده ایم که ۳۰۰۰ نقطه در جاده های اصلی واقع شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سال جاری در خصوص در نظر گرفتن ایمنی خودرو به هنگام شماره گذاری شدت سخت گیری را اعمال خواهیم کرد گفت: در خصوص ایمنی خودروها با هیچ شرکتی تعارف نداریم. خودرو سازان باید حداقل‌ها را در مواردی مانند کیسه هوا، ترمز و ایمنی رعایت کنند.

سردار اشتری ادامه داد: اشکالات مربوط به ایمنی خودرو را مردم اطلاع دهند تا شرکت‌ها رفع کنند. همچنین در صورت مشاهده عدم ایمنی خودروها که منجر به تلفات جانی شود به مقامات قضایی شکایت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد:  پیرو شعار امسال مقام معظم رهبری ابلاغ کرده ایم به هیچ عنوان کالای خارجی خریداری نشود مگر آنکه نمونه داخلی آن وجود نداشته باشد که از طریق وزارت دفاع تهیه می کنیم.

این مقام عالی انتظامی درباره استفاده از خودروهای خارجی در ناجا گفت: خودرو های خارجی به جهت استفاده در ماموریت‌های مرزی، کوهستانی و پلیس راه بکار گرفته شده‌اند.

او با بیان اینکه در جهت تحقق شعار امسال ۳ گام را در ناجا برداشته‌ایم، در تشریح آنها توضیح داد: اول اینکه خود ما از کالای ایرانی استفاده کنیم دوما امنیت سرمایه گذاران که فعالیت قانونی دارند را فراهم می کنیم و همچنین از ورود کالای قاچاق به کشور ممانعت می‌کنیم.

وی درخصوص مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: در بحث مبارزه با کالای قاچاق هم مبادی رسمی و هم غیر رسمی را کنترل خواهیم کرد. معتقدم باید مرزها را با جدیت رصد کنیم. ما در خصوص مبادی رسمی بارها به مسولان مربوطه با آمار اعلام کردیم.

فرمانده ناجا به کنترل انبارها در داخل شهر ها اشاره کرد و افزود: قرارگاه مبارزه با ورود کالای قاچاق در ناجا تشکیل شده است و امسال آن را تقویت خواهیم کرد . اما متاسفانه ما امکانات به روزی در این خصوص نداریم به مانند دستگاه ایکس ری که سال گذشته هم درخواست داده ایم اما هنوز اقدامی نشده است.

وی تاکید کرد: هزینه این دستگاه یک صدم هزینه آسیب‌های اجتماعی است که قاچاق بر ما وارد می‌کند اما علی رغم همین  این امکانات کم با اشرافیت اطلاعاتی خوبی حتما محیط را برای قاچاقچیان ناامن خواهیم کرد.

سردار اشتری با اشاره به قاچاق کالا از طریق گمرکات خاطر نشان کرد: از گمرک کالای قاچاق وارد می‌شود و پلیس درخواست حضور در انجا را دارد که مصوبه ای از ستاد کل در این زمینه نیز داریم.

وقتی سراغ مافیا می‌رویم توصیه‌ها زیاد می‌شود

وی ادامه داد: سال گذشته انبارهای بسیاری در تهران کشفیات داشتیم که یک نمونه آن لوازم آرایشی بود که می‌توانست سلامت شهروندان را به خطر بیندازد. متاسفانه در برخورد با شبکه‌های بزرگ و مافیایی هر موقع به سراغشان می‌رویم توصیه‌ها زیاد می‌شود ولی نیروی انتظامی با قدرت دنبال می‌کند.

فرمانده ناجا در خصوص حراست از مرزها گفت: از آنجا که حضرت آقا در حکم بنده بر تقویت مرزها تاکید کردند نهایت تلاش را در این زمینه بکار بسته‌ام. اعتباراتی که تا کنون در خصوص تقویت مرزها تایید شده ۴۰ درصد افزایش داشته است که لازم می‌دانم از مسولان مربوطه تشکر کنم و امیدوارم هر چه زودتر محقق شود.

سردار اشتری با اشاره به وضعیت مرزبانان خاطرنشان کرد: روحیه بسیار خوبی در مرزبان‌ها داریم و مرزنشین‌ها هم همکاری‌های خوبی با مرزبانان ما دارند که در اینجا از آنان تشکر می‌کنم. آنها در حراست از مرزها به ما بسیار کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته  نسبت به سال ۹۵ دو برابر بیشتر کشفیات کالای قاچاق داشته ایم. همچنین سال گذشته ۷۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته‌ایم که ۷۷ درصد در مرزهای شرقی این کشفیات صورت گرفت.

فضا برای نگهداری معتادان متجاهر وجود داشته باشد، یک‌شبه آنها را جمع می‌کنیم

این مقام عالی انتظامی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: بیشترین عملکرد در مبارزه با مواد مخدر متعلق به نیروی انتظامی است و سند آن شهدایی است که تقدیم کرده‌ایم. همکاران من در این راه اعتقادی عمل می‌کنند و معتقدند ۱ کیلو مواد هزاران نفر را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین معضلات خرده فروشان مواد مخدر در شهرها هستند تصریح کرد: در برخورد با باندهای قاچاقچیان، خرده فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر برنامه داریم و اگر فضای نگهداری برای معتادان متجاهر باشد یک شبه آمادگی داریم همه را جمع کنیم.

 اگر به سمت پیام‌رسان‌های داخلی نرویم ضرر خواهیم کرد

وی با اشاره به وقوع جرایم در فضای مجازی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۸ درصد افزایش جرم در فضای مجازی به نسبت سال ۹۵ داشتیم. البته ۸۴ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم که بر اساس نرم جهانی ۵۰ درصد عملکرد بالاتری داریم.

سردار اشتری معتقد است؛  تا زمانی که زیر ساخت بومی نباشد ضرر خواهیم کرد و باید به سمت پیام رسان‌های داخلی برویم و اگر این کار را نکنیم ضرر خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه در بسترهای  پیام رسان‌های خارجی از جمله تگرام ۳۰ درصد جرایم ارتکابی را به خود اختصاص داده است بیان کرد:  مطالبی که می گویم جنبه تبلیغاتی و سیاسی ندارد. جرم در این فضا دارد واقع می‌شود و مطالبی که گفته می شود برای حفظ سلامت جامعه و خانواده است.

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: ما می‌توانیم در بکارگیری پیام رسان‌های داخلی با همت و تلاش موفق عمل کنیم.

سردار اشتری در پایان با بیان اینکه حقوق نیروی انتظامی نسبت به سالهای گذشته افزایش خواهد داشت گفت: ما همانطور که رافت اسلامی داریم در برخورد با جرایم جدیت داشته و اجازه هیچ گونه تعدی از قانون را نخواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز