خبرگزاری کار ایران

باید متحد باشیم و به ارائه راه‌کار بپردازیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۱۷۰

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در حاشیه نشست مشترک بررسی مشکلات تامین ارز واحدهای اصناف، با حضور برخی از روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور گفت: «درمورد نظام ارزی باید بگویم که ارز در اختیار صنایع بزرگ است و این مشکل بین صنایع کوچک و بزرگ است چرا که افزایش قیمت مواد اولیه مورد اعتراض بنگاه‌های کوچک است. با تشکیل ستاد ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت این معضل را حل خواهیم کرد.»

به گزارش ایلنا؛ فاضلی گفت: «در بخش توزیع هم به همین گونه است، به خصوص بحث توزیع گروه اول و کالاهای اساسی؛ البته در مباحث توزیعی نظارت بر عهده اصناف و اتحادیه ها است.
این هماهنگی به عهده اتاق‌های اصناف است و این اتاق‌ها حتی بیشتر از ظرفیت موجود به این مهم می‌پردازند.»
وی در ادامه به بروز برخی مسائل طی ماه‌های گذشته پرداخته و تصریح کرد: «بازار کشور در این دو سه ماه اخیر دستخوش ناملایمات بوده و دلیل تشکیل کارگروه حل مشکلات به خصوص در بحث تامین است. در بحث تامین بنگاه‌های کوچک و متوسط در موضوع تخصیص ارز اتفاقی نیافتاد و مواد اولیه در این زمینه به دست بازار نرسید. همه ما در حل مشکل باید متحد باشیم و به گله نپردازیم و به راهکار بپردازیم. ساز و کار هم ایجاد هماهنگی است.
این هماهنگی هم در تامین مواد اولیه است و هم در سایر موارد؛ این کارگروه در راستای حل مشکلات است.» علی فاضلی در انتها به موضوع افزایش قیمت به خصوص در مورد افزایش قیمت نان گفت: «خیلی از اتحادیه‌ها در این مباحث حرف دارند.
سال قبل طی ابلاغیه‌ای جلوی افزایش قیمت را گرفتیم اما این وضعیت نگران‌کننده است. هنوز نتوانتسیم در بحث نان کاری کنیم و فکر می‌کنیم بحث افزایش نرخ نان را نباید داشته باشیم و این خواست مردم است اما از طرف دیگر صاحب بنگاه باید مورد حمایت قرار بگیرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز