خبرگزاری کار ایران

امروز در بورس رخ داد؛

افت 1.21 درصدی شاخص کل

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۹۳

امروز حجم معاملات با رشد 10.5 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته به 828 هزار سهم رسید، ارزش معاملات نیز با افت 2.4 درصدی نیز نسبت به روز سه شنبه به یک هزار و 893 میلیارد ریال رسید.

به گزارش ایلنا، بورس تهران امروز در مسیر اصلاح قیمتی، با روندی نزولی به کار خود پایان داد و به سطح 109 هزار و 505 واحد رسید. به این ترتیب نماگر شاخص کل، با افت 1.21 درصدی به کار خود پایان داد.

 در همین زمینه دیگر شاخص های بازار نیز در مسیر نزول قرار گرفتند و شاخص هم وزن نیز به عنوان نماد عملکرد صنایع بزرگ و کوچک بورسی نیز، به سطح 33 هزار و 97 واحد رسید.

امروز حجم معاملات با رشد 10.5 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته به 828 هزار سهم رسید، ارزش معاملات نیز با افت 2.4 درصدی نیز نسبت به روز سه شنبه به یک هزار و 893 میلیارد ریال رسید.

بررسی روند معاملات امروز بورس تهران، حاکی از آن است که در شرایطی که شاخص در انتظار عرضه اولیه نماد شرکت پتروشیمی پارس قرار داشت، بازگشایی نماد "فملی" به افت بیشتر شاخص انجامید.

در آخرین روز هفته با وجود اینکه نمادهای صنعت محصولات شیمیایی با خوشبینی به ورورد "پارس" مانع ریزش بیشتر شاخص بودند، اما قرمزپوشی نمادهای صنایع معدنی _ فلزی بیشترین اثر را بر شاخص بازار سهام گذاشتند. به این ترتیب "فملی" با 570 واحد بیشترین تاثیر را بر نماگر شاخص گذاشت.

نماد شرکت ملی مس ایران که طی روزهای گذشته مجمع سالیانه خود را برگزار کرد، بدون محدودیت نوسان قیمتی بازگشایی شد. با توجه به اینکه ملی مس ایران، تحت تاثیر رشد قیمت جهانی کامودیتی‌ها در ماه های اخیر روند صعودی برجسته‌ای داشت، سهامداران حقیقی امروز به شناسایی سود در این نماد پرداختند. با این وجود بررسی تغییر مالکیت در "فملی" حاکی از حمایت بازیگران حقوقی از سهام این شرکت است.

افت قابل ملاحظه قیمت کامودیتی ها و نفت در بازار جهانی، طی شب گذشته باعث شد که بعد از نماد "فملی" نمادهای "فولاد"، "فارس"،"فخوز" و "کچاد" در رتبه‌های بعدی تاثیر در شاخص قرار گرفتند.

امروز بیشترین رشد قیمتی در شرکت سیمان داراب مشاهده شد. "ساراب" که طی روزهای گذشته در مجمع سالیانه خود سود 60 ریالی را به ازای هر سهم تقسیم کرد، امروز با صف خرید از سوی سهامداران به کار خود پایان داد. بررسی تغییر مالکیت این سهم حاکی از تحرک چشمگیر بازیگران حقیقی در سمت خرید است.

در مقابل اما، داروسازی اسوه بیشترین افت قیمتی را میان نمادهای بورسی ثبت کرد. "داسوه" نیز امروز تحت تاثیر فشار فروش از سوی سهامدران خرد، شاهد صف فروش بود.

بیشترین ارزش معامله امروز در نماد شرکت فولاد مبارکه اصفهان به ثبت رسید، برهمین اساس ارزش معامله این سهم به 159 هزار و 204 میلیارد ریال رسید. بعد از "فولاد" نیز نمادهای "فاسمین" ،"فارس" و "امین یکم" قرار گرفتند.

"پارس" رکورد تقاضا در عرضه اولیه را جابه جا کرد

مهمترین خبر بورسی امروز ، مربوط به عرضه اولیه نماد شرکت پتروشیمی پارس بود. "پارس" با سرمایه 600 میلیارد تومانی یکی از مهمترین شرکت های پتروشیمی به شمار می رود.

پتروشمی پارس امروز در محدوده قیمتی 2هزار و 280 تومان تا 2 هزارو 400 تومان عرضه شد و در نهایت در قیمت 2 هزار و 400 تومان کشف قیمت شد. بررسی ها نشان می دهد امروز 182 هزار نفر خریدار سهام این شرکت بودند و 1898 سهم به هر کد در عرضه اولیه تعلق گرفت.

رقم تعداد متقاضی سهام "پارس" امروز رکورد تعداد متقاضی در سهام عرضه اولیه را جابه جا کرد. "شوینده" گه پیش تر با رکورد 159 هزار و 496 متقاضی در جایگاه اول قرار داشت، امروز جای خود را به پتروشیمی پارس داد.

همچنین این شرکت در اولین اقدام بعد از بازگشایی شفاف سازی خود را در خصوص تقسیم سود منتشر کرد. برهمین اساس، "پارس" تصحیح سیاست تقسیم سود از 90 درصد به 80 درصد را اعلام کرد.

حمایت بزرگان از بازار

امروز همچنین خالص تغییر مالکیت بازار بدون احتساب عرضه اولیه نماد "پارس" 38 میلیارد تومان از سمت بازیگران حقیقی به حقوقی بود.

براساس آمارها بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در صنعت فلزات اساسی به ثبت رسید و در مقابل بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در صنعت محصولات فلزی بوده است.

در معاملات آخرین روز هفته محصولات کاغذی بیشترین رشد قیمتی را میان صنایع بورسی به ثبت رساند و بعد از آن صنایع فرآورده های نفتی و وسایل ارتباطی در رده های بعدی قرار گرفتند.

در انتهای جدول صنایع بورسی امروز نیز، گروه های فلزات اساسی، سایر معادن و محصولات چوبی با بیشترین افت قیمتی مواجه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز