خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دندانپزشکان ایران خبر داد:

کاهش مراجعه مردم به دندانپزشکی

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۷۳۴

رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران گفت: بالاترین بیماری‌ که مردم را درگیر کرده پوسیدگی دندان است و رفع این مساله در سبد زندگی خانواده‌های ایرانی پرهزینه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باقر شهنی زاده در نشست خبری اولین همایش سراسری سلامت دندان گفت: در سبد زندگی مردم باید سلامت در اولویت باشد در حالی که افراد زیر خط فقر نمی‌توانند هزینه دندانپزشکی را بپردازند به همین خاطر بیمه‌ها باید به این مساله ورود پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: سلامت در دندانپزشکی فقط مسواک زدن نیست و لازم است بخش‌های مختلف در این زمینه مدنظر قرار گیرد.متاسفانه همه افراد به سمت درمان روی آوردند در حالی که پیشگیری بسیار مهم است.

رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه این نگاه در کشور وجود دارد که دندانپزشکی در کشور گران است در حالی که اینطور نیست، بیان داشت: مجموعه سلامت احتیاج به قوانین دارد تا حوزه سلامت دهان موفق عمل کند. دندانپزشکی در کشور باید وزارتخانه متولی داشته باشد و تشکیل شورا و کمیته که پس از یک سال هم نتواند کار کند خوب نیست و کفایت نمی‌کند.

او در رابطه با نایاب شدن کارپول بی‌حسی دندان در کشور گفت: آشفتگی بازار از یک سال قبل قابل پیش‌بینی بود. افزایش نرخ ارز آسیب زیادی به مردمی که زیر خط فقر هستند وارد کرده و قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده است. از طرفی قانون تجارت حکم می‌کند وقتی کالا کم شده و امکان ورود ندارد قیمت آن بیشتر شود. این مساله در حوزه سلامت بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه چندی پیش کارپول بی‌حسی دندان نایاب شد بیان داشت: وقتی واردات متوقف می‌شود باید به سمت خرید کالاهای ضروری برویم، چرا باید ارز دولتی را به واردات اتومبیل و موبایل اختصاص می‌دادند؟ طی نامه‌ای به اداره تجهیزات پزشکی اعلام کردیم که نمی‌خواهیم به حریم خصوصی شرکت‌ها ورود پیدا کنیم ولی حداقل اعلام کنید کدام شرکت ارز دولتی دریافت کرده تا از آنها تجهیزات لازم را درخواست کنیم.

شهنی زاده در ادامه گفت:‌ ارز باید به سمت تولیدات استراتژیک مهم و نیازهای روز برود اما در این زمینه‌ها از انجمن‌ها مشورت نمی‌شود که همین مساله موجب نایاب شدن کارپول بی‌حسی دندان یا همان لیدوکائین شد.

رئیس انجمن دندانپزشکان ایران با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌های پخش دارو مزایده‌ این دارو را به یک شرکت داد و این مساله سبب نایاب شدن و افزایش قیمت ناگهانی شد، تاکید کرد: موضوع تحت کنترل است با توزیع‌کنندگان تماس گرفته شده و واسطه‌ها در این زمینه حذف شدند.

شهنی زاده گفت: با توجه به شرایط پیش آمده نمی‌شود انتظار داشته باشیم در حوزه تجهیزات افزایش قیمت وجود نداشته باشد اما از همکاران خواسته‌ایم که تمام تلاش خود را به کار برند تا افزایش قیمت را شاهد نباشیم و بازار سیاه و چمدانی حاکم نشود.

رئیس انجمن دندانپزشکان ایران در پایان گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده در کشور میزان مراجعین برای درمان نسبت به گذشته کاهش یافته است و باید به این مساله توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز