خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در اخطار قانون اساسی:

وزیر آموزش و پروش دستور دهد مدارس دولتی هزینه ثبت‌نام دریافت نکنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۹۴۳

حاجی دلیگانی در اخطار قانون اساسی خطاب به وزیر آموزش و پروش گفت: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا اعلام کند که مدارس دولتی به هیچ وجه حق دریافت پول از خانواده‌ دانش آموزان را ندارند مگر اینکه کسی داوطلبانه کمک کند

 به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۳۰ قانون اساسی پیرامون حق آموزش و پرورش رایگان گفت: هر ساله مردم هنگام ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس با این تناقض روبرو می‌شوند زیرا قانون اساسی آموزش و پرورش را رایگان می‌داند ولی مدارس دولتی از والدین فرزندان هنگام ثبت‌نام درخواست پول می‌کند.

وی تاکید کرد: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا اعلام کند که مدارس دولتی به هیچ وجه حق دریافت پول از خانواده‌ دانش آموزان را ندارند مگر اینکه کسی داوطلبانه کمک کند.

نماینده مردم شاهین شهر  در تذکری با اشاره به بند ۱۱ ماده ۲۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: باید برای اجرای قانون بودجه سال۹۷، ۲۲ آیین‌نامه توسط دولت تصویب می‌شد ولی اکنون با گذشت حدود ۴ ماه از سال تنها  ۳ آیین‌نامه تصویب شده است که با این وضعیت می‌توان به اقدامات دولت و مجلس ایراد گرفت.

مطهری در پاسخ به تذکر آیین‌نامه‌ای حاجی دلیگانی گفت: باید اداره قوانین و معاونت نظارت مجلس بابت تأخیر در تهیه آیین‌نامه‌ها تذکر بدهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اخطار حاجی دیلگانی  نیز گفت: هر ساله به دلیل مشکل کمبود بودجه مدارس دولتی از والدین دانش آموزان درخواست پول می‌کند در حالی که کمک به مدرسه باید داوطلبانه و به دور از اجبار باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز