خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دریافت پول از دانش‌آموزان برای پنجشنبه‌ها غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۴۷۷

این گونه طرح‌ها آسیب‌های عمده و همینطور هزینه‌های زیادی به کشور وارد می‌کنند. / انشاالله طرح وزیر آموزش پرورش برای روز پنجشنبه خوب کار‌شناسی شده باشد تا در آینده وزیر دیگری که آمد این طرح را تغییر ندهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به سخنان روز گذشته وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در کشور برابر قانون اساسی رایگان است و بابت آن نباید از مردم پول بگیرند.

حجت الاسلام محمد باقرعبادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درمورد رایگان نبودن پنجشنبه‌ها درمدارس گفت: وزیر آموزش و پرورش در مورد جزئیات این طرح هنوز توضیحی نداده‌ است که بااخذ پول از اولیاء قرار است چه دوره‌هایی برای دانش آموزان برگزار کنند.

وی تصریح کرد: احتمالا آنچه مد نظر وزیرآموزش و پرورش است باید برنامه‌های فوق برنامه ویا خارج از چارچوب موظفی آموزش و پرورش باشد که برای همه دانش آموزان اجباری نیست.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌ها و برنامه‌ها باید کار‌شناسی شده باشد، افزود: مشکل ما در کشور فقدان پژوهش است، به این معنی که دربرخی مواقع طرح‌ها و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود پژوهش لازم در مورد آن‌ها صورت نگرفته و همه ابعاد آن بررسی نشده است.

عبادی افزود: این گونه طرح‌ها آسیب‌های عمده و همینطور هزینه‌های زیادی به کشور وارد می‌کنند.

وی افزود: انشاالله طرح وزیر آموزش پرورش برای روز پنجشنبه خوب کار‌شناسی شده باشد تا در آینده وزیر دیگری که آمد این طرح را تغییر ندهد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خواست کرد تعدادی از نخبگان - و نه مدیرانی که وقت ندارند - بیشتر بر روی این طرح کار کنند تا ارزیابی دقیقی ازآن داشته باشند و جوانب مختلف آن را بسنجند و بعد برای اجرای آن اظهار نظر و بر روی آن تاکید کنند.

وی افزود: وزیر در مورد این طرح به درستی توضیح نداده است تا مشخص شود این طرح چقدر پشتوانه دارد.

عبادی در واکنش به این موضوع که در دوره حاجی بابایی بحثی از اخذ پول ازوالدین درروند اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها مطرح نشده بود، افزود: آن زمان این بحثمطرح نبود که از اولیا پول بگیرند و اینکه اخذ پول از اولیا برای روز پنچ شنبه قانونی است یا خیر نیاز به بررسی و پژوهش بیشتر دارد.

وی افزود: ‌ اگر کاری که قراراست روز پنج شنبه برای دانش آموزان در مدارس انجام شود در طول روزهای هفته باید برای آن‌ها صورت گیرد یقینا نباید از والدین پولی گرفته شود مگر اینکه کاری خارج از برنامه‌های موظفی آموزش و پرورش بخواهند برای دانش آموزان انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز