خبرگزاری کار ایران

رهبر کره‌شمالی معاون شوهرعمه‌ معدوم خود را در سمتش ابقا کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۸۷۷

به گفته تحلیل‌گران حوزه کره شمالی، ابقای این مقام به آن معناست که رهبر این کشور آن دسته افرادی را که نسبت به گذشته خوداظهار ندامت کنند می‌بخشد و دوباره به دولت بازمی‌گرداند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، یکی از نزدیک‌ترین معاونان «جانگ سونگ-تائک»، شوهرعمه‌ معدوم خود را در سمتش ابقا کرد. این خبر را رسانه‌های کره‌شمالی امروز -چهارشنبه- اعلام کردند.

شوهر عمه کیم جونگ‌اون در اواخر سال ۲۰۱۳ به جرم خیانت اعدام شد.

«مون کیونگ-دوک» دبیرکل کمیته شهری حزب کارگر پیونگ‌یانگ، چهار سال و نیم پیش، پس از اعدام جانگ سونگ-تائک، از انظار ناپدید شده بود و گمانه‌زنی‌هایی درباره آن مطرح شده بود که او نیز به همراه دیگر کارکنان نزدیک به شوهرعمه رهبر کره‌شمالی کشته شده است.

مون کیونگ-دوک ۶۱ ساله که در دهه ۱۹۷۰ همکاری با شهوهر عمه رهبر فعلی کره شمالی را آغاز کرد، یکی از چندین مقام رسمی در حلقه همسر «کیم کیونگ-هوی» عمه کیم جونگ‌اون، بود.

اما روزنامه رسمی «رودونگ»، ارگان رسمی حزب کارگران کره شمالی، گزارش داد که مون کیونگ-دوک چند روز قبل در مراسمی شرکت کرد و هدایایی را به کارکنان کارخانه تولید لوازم آرایشی «سینویجو»، به‌عنوان دبیر کل کمیته شهری حزب کارگر پیونگ‌یانگ، اهدا کرد.

به گفته تحلیل‌گران حوزه کره‌شمالی، ابقای این مقام به آن معناست که رهبر این کشور آن دسته افرادی را که نسبت به گذشته خوداظهار ندامت کنند، می‌بخشد و دوباره به دولت بازمی‌گرداند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز